[linux] problem: ako "obycajny" user nemozem pouzit modem

Lubos Klokner klokner na tt.sknet.sk
Úterý Červen 8 10:51:48 CEST 1999

JM wrote:
(ten som nastavil cez chmod v MC -
> ak je to teda to, ze zadam prvu volbu (t.j. set user ID on execution -
> nie som si isty, ci je to to SUID bit, ale po tomto nastaveni ma kppp
> pustil dalej, takze asi hej, ak nie, opravte ma).

dobre je skusit man chmod, je to tam pekne popisane, alebo
rovno chmod +s subor (ako root)

> Ked som sa dostal
> dalej, chcel som si urobit ucty, ale tam mi pri identickom nastaveni
> ako v rootovi vypisovalo, ze mu je luto, ale nemoze najst ci pripojit
> modem, hoci s takym istym nastavenim to pri rootovi islo.
> Ako a co mam nastavit, aby som sa ako user mohol pripajat na net?
> Budem vdacny za kazdu radu.
> Jozo

skus si pozriet ake mas prava na modeme /dev/ttySX (X=0 az 3)
pozor nie na /dev/modem lebo to je link
potom si skus dat chmod 666 /dev/ttySX

mne to pomohlo
bye