[linux] vyberanie posty zo servera

Matus Horvath m_horvath na geocities.com
Středa Červen 23 19:56:09 CEST 1999

No, dufam ze tato moja je dobra ...

Este poznamka: predpokladam, ze pouzivas diald.

Asi by si sa mal pozriet na to, ci niekde
vo windowse nepouzivas namiesto ip adries
mena (xx.yy.sk). To po prve.

Ale podla mojich skusenosti to nepomoze,
pretoze windowsy dalej budu tvrdohlavo
zistovat vseliake ip adresy.

Takze mojim riesenim bolo nastavit na linuxe,
ktory je priamo na inete, nameserver, ktory
bude poznat len tu prislusnu siet a ked mu
pride poziadavka na ip adresu mimo siete,
tak sa spyta DNS serveru isternetu (v
skutocnosti sa nespyta, vid nizsie)

Dalej si do diald.conf treba dat
ignore udp udp.dest=udp.domain,udp.source=udp.domain
accept udp 30 udp.dest=udp.domain
accept udp 30 udp.source=udp.domain
Teda bude ignorovat ked sa jeden nameserver
bude pytat druheho, ale nie ked sa bude
nameserveru pytat niekto iny.

Potom treba ako 1. nameserver nastavit na
ostatnych staniciach tento linux, a ako druhy
a dalsie isternetove nameservery (to je velmi
dolezite).

Takze vysledok bude: Ak sa napriklad Netscape
bude pytat na ip adresu, spyta sa najprv
lokalneho DNS na linuxe. Ten nebude vediet,
tak sa spyta isternetu. To sa mu nepodari,
lebo diald to odignoruje. Potom windows skusi
druhy nameserver, isternetovy, a to uz diald
neodignoruje, ale pripoji sa.

Na druhu stranu Outlook sa spyta na nieco najprv
z lokalneho DNS, ten mu odpovie a hotovo.

(Nooo, a dalsia moznost je ze mu neodpovie,
a aj Outlook sa bude chcet spytat isternetu,
ale to nechajme tak, lebo u mna to funguje...)

Ak to chces vidiet zblizka, tak:

www.elf.stuba.sk/~horvathm

tam to mas ako konfiguraciu posty aleje tam aj dns.

-------
Dolezita poznamka: Dlho som vahal, ci toto mam vobec
posielat, lebo mi je jasne, ze to co popisujem
je tak trochu proti prirode, a urcite to ide
spravit inak a jednoduchsie. Nakoniec
som sa rozhodol, ze ked nic ine, aspon rozputam
debatu, z ktorej sa nieco naucim :).

Zdravi

Matus Horvath

ICQ: 33936477
mailto:m_horvath na geocities.com
http://www.geocities.com/SiliconValley/Horizon/9483/
http://www.elf.stuba.sk/~horvathm

Give a man a fish and you feed him for a day;
teach him to use the Net and he won't bother you for weeks.