[linux] Re: Ako vyzera instalacny wizard v podani Caldery

Středa Červen 30 12:01:09 CEST 1999

Dňa St, 30 jún 1999 Jarry guru napísal(a):

>Co je to "komercna distribucia"? Ze CD-cko s linuxom nedostanes zadarmo?
>Tak to je potom kazde distro na CD komercne! Je podla teba "komercna"
>taka distribucia, ktoru si mozes legalne stiahnut z ftp serveru? Podla
>mna nie, a potom Caldera OpenLinux nie je komercna distribucia.
hmm.. neviem ci sa da nazvat toto:
  http://www.calderasystems.com/products/openlinux/index.html
  (zaroven odpoved na predchadzajuci mail v threade)
nekomercnou ponukou, vcetne supportu, a spol. to vsetko za takmer 50$. prave o
to ide.. to ze niekto preda cdcko s linuxom za Xkorun a ze tych X korun je cena
media akurat neznamena, ze na tom zarobi ten clovek, Firma Caldera na tejto
svojej distribucii _zaraba_. To, ze maju aj daku free verziu je pekne, ved aj
Solaris je vo verzii jednouzivatelskej volne k stiahnutiu, znamena to ze
Solaris je free varianta Unixu?;) podobne aj Redhat.. okrem distribucie co sa
siri ftpckami a horespominanymi cdckami, existuje aj komercna verzia, so
supportom, aplikaciami navyse a spol.
Toto vsetko licencia GPL dovoluje, takze nevidim dovod trhat si vlasy a
vraviet, ze zase ta hnusna komercia.. Aj ked, komercia, no.. ehm..;))

>Skusim to (subjektivne) zhodnotit, ako uzivatel:
>Instalacia je naozaj komfortna a pohodlna. Mysleli (skoro) na vsetko.
>Ak mate uz nainstalovany W95/98, len vlozite CD-cko, a vsetko sa rozbehne
>(autorun).
>Najprv sa vo Win shrinknu existujuce partitions a vytvoria nove
>pre linux ak je treba, nainstaluje sa nejaka dokumentacia, potom sa
>rebootne z CD-cka, vlastne bootovanie aj instalacia je plne v grafickom rezime,
>autodetekcia mysky, proste komfort.
este nastava otazka, ci toto chceme;) je na diskusiu ci sekretarka ma dokazat
nainstalovat OS.. ale je to prave jedna z veci, ktore linuxu dost vycitaju, ze
je tazko nainstalovatelny... podla mna, kazdy uzivatel so znalostami typu, toto
je mys, je pripojena do COM1, toto gr. karta, taka a taka by mal dokazat
nainstalovat linux z hocktorej distribucie. v kazdom pripade, utilitky typu
lizard (Linux wIZARD) pomozu tuto prekazku odstranit.

>Co ja osobne povazujem za velky prinos je to, ze instalacia prebieha
>uz vo chvili, ked konfigurujete stroj (na pozadi). To je naozaj pekna
>vymozenost.
hej, toto je chvalene a uznania hodne. samotne kopirovanie suborov je v
podstate casovo najnarocnejsie pri instalacii.. takze ozaj sa to da nazvat
vymozenostou

S pozdravom
--
+ Tibor "FuturE" Pittich | Email       : Tibor.Pittich na phuture.sk