[linux] Re: Ako vyzera instalacny wizard v podani Caldery

Jarry guru jarry na gmx.net
Středa Červen 30 06:58:27 CEST 1999

Tibor Pittich wrote:

> zaujimave screenshoty sa objavili. Jedna sa o screeny z instalacie
Caldera
> OpenLinux, co je komercna distribucia linuxu.

Vrrrrrrrr!
Co je to "komercna distribucia"? Ze CD-cko s linuxom nedostanes zadarmo?
Tak to je potom kazde distro na CD komercne! Je podla teba "komercna"
taka distribucia, ktoru si mozes legalne stiahnut z ftp serveru? Podla
mna nie, a potom Caldera OpenLinux nie je komercna distribucia.

Neviem, nakolko poznate Caldera OpenLinux, ale existuje v niekolkych
variantoch (tusim 3?). Z nich len jedna sa da povazovat za komercnu,
lebo je tam komercny X server, tusim aj Motif kniznice, atd. Ale kazdy
ma na vyber, ci to chce, alebo nie.

Ja mam verziu "workstation", to je asi stred. Upgrade z predchadzajucej
ma stal tusim 15$ vratane postovneho (v tom su dalsie 4 updaty na CD
v nasledujucom roku). Prisla pekna krabica s manualmi, 2xFD, 2xCD (kernel
2.2.5, StarOffice, WordPerfect, KDE 1.1, X11 3.3.3, BRU, Partition Magic,
Boot Magic, COAS, on-line-support, atd, atd.

> Je to klincek do rakvicky vsetkym
> tym, ktori si myslia ze aj sekretarka by mala zvladnut instalciu?;)
> look at:
> http://www.troll.no/announce/lizardshots.html

Skusim to (subjektivne) zhodnotit, ako uzivatel:
Instalacia je naozaj komfortna a pohodlna. Mysleli (skoro) na vsetko.
Ak mate uz nainstalovany W95/98, len vlozite CD-cko, a vsetko sa rozbehne
(autorun).
Najprv sa vo Win shrinknu existujuce partitions a vytvoria nove
pre linux ak je treba, nainstaluje sa nejaka dokumentacia, potom sa
rebootne
z CD-cka, vlastne bootovanie aj instalacia je plne v grafickom rezime,
autodetekcia mysky, proste komfort.

Co ja osobne povazujem za velky prinos je to, ze instalacia prebieha
uz vo chvili, ked konfigurujete stroj (na pozadi). To je naozaj pekna
vymozenost.
Prave som dokoncil konfiguraciu IP, X a user_accounts, ked skoncila aj
instalacia. A ak by ste to stihli skor, tak cakanie na skoncenie
instalacie vam moze skratit hranie tetrisu.

Na zaver sa nainstaluje BootMagic. Vyborna nahrada za archaicke lilo.
Opat vsetko graficky, myskou.
Myslim, ze toto distro sa im vydarilo. Zatial som plne spokojny.
Naroky na "instalujuci personal" naozaj klesli, ale aj expert si
pride na svoje.

Jarry

--
Sent through Global Message Exchange - http://www.gmx.net