[linux] smtp

Peter Ronai dzony na bicba.sk
Středa Březen 24 16:14:21 CET 1999

>  Sendmail nepreberie
> postu ak adresat a sucasne odosielatel nie je z vlastnej domeny
> (treba, aby Sendmail vedel zistit domenu odosielajuceho PC, teda
> prevod z IP -> hostname)
> Pozri si subory
>
> /etc/mail/ip_allow
> /etc/mail/name_allow - povolenie posielania mailov z
> neznamej/cudzej domeny kamkolvek a
>
> /etc/mail/relay_allow - povolenie prijmat maily pre cudzie domeny
> (zalozny MX)

jednoduchsie riesenie je zadefinovat do dns dane pracovne stanice (vyriesia sa
tym aj ine problemy ohladom logov napriklad) a ich reverzne domeny.
Ak to potrebujes expresne dat do prevadzky (kym zeditujes named.conf to chvilu
trva) tak mozes zatial dat dane workstationy do /etc/hosts cim ich zaradis do
zoznamu akoze lokalnych (ja viem ze nie lokalnych ale sendmail to pochopi a
zozerie).
Tento problem sa v RH 5.2 netyka len sendmailu ale temer vsetkych sietovych
sluzieb. Server sa bude snazit resolvnut jednotlive IP kedze ich nepoklada za
lokalne a to ta moze velmi spomalit.

(ospravedlnujem sa tym co nemaju radi dlhe quoted)

dz

(_(_I             Dzony (Peter Ronai) |
    I           e-mail:dzony na usa.net  |
            http://www.euba.sk/~ronai |
            AOL messenger: dzonytalk  |
UNIX talk to: dzony na slovakia1.bicba.sk|
Mirabilis ICQ number: 15939025        |