[linux] pripojenie na iny pocitac v X-och

Norbo Krankilla krankill na hron.fei.tuke.sk
Úterý Listopad 23 16:41:28 CET 1999

On Tue, 23 Nov 1999, Robert Rybar wrote:
> Prosim poradte. Co musim spravit, aby som sa mohol z linuxu na mojom
> stroji nalogovat a pracovat na inom linuxovom stroji v X window. Vlastne
> nieco ako telnet v X-och, alebo X-Win 32 z Win... ?

Bohuzial som nuteny takto dennodenne pracovat, takze co to o tom viem
(aspon co ja potrebujem. :)) Takze po poriadku:

Ak na dany stroj je povoleny xsession, tak uplne jednoducho nastartujes
linux bez X-ov a X-i si spustis prikazom "X -query <meno_stroja>" ako to
tu uz spomenuli.
Ak X-i povolene nie su, :-}, da sa to obist takto:
1. Spustis do pozadia X-i prikazom "X&" napriklad.
2. vratis sa do povodnej konzoly a spustis si xterm-a. (mozno bude treba
	nastavit DISPLAY, o tom neskor.)
3. v xterm-e si spustis prikaz "xhost +<meno servra>" (xhost funguje iba v
	X-och a nie vsade ho chce zobrat. (Neviem ako presne funguje
	xhost, popripade mi to niekto moze objasnit. :))
4. prihlasis sa telnetom alebo ssh na server (trebars z konzoly odkial si
	povodne pustal X-i).
5. na servri si nastavis DISPLAY:
	v bash alebo zsh 	export DISPLAY="<meno_stroja>:0.0"
	c csh alebo tcsh 	setenv DISPLAY <meno_stroja>:0.0
6. spustis prostredie ktore chces. Napriklad /usr/X11R6/bin/kde (chudak
	server. :))

Tot vsjo.
							Soja

P.S. Aby som sa nechvalil cudzim perim, toto know-how mam povodne od
krak3na. :)
   (___/ \__/(___/(_)(_)  |    URL:   http://hmm.iglu.sk/soja        |
|    Norbo Krankilla        4. rocnik FEI KKUI   zameranie:  UI      |
| Ovrucska 19, Kosice 04022          TU Kosice   Letna 9             |
|  tel. 095/712 595             e-mail: norbert.krankilla na mailbox.sk |