[linux] Obmedzenia uzivatelov (telnet,ftp,pop3)

psi na dvalin.bicba.sk psi na dvalin.bicba.sk
Pátek Srpen 18 16:42:21 CEST 2000

Zdravim,
systemove riesenie je:
1. nahodit proftpd
2. ludia co maju byt obmedzi budu mat ako shell /bin/false
3. v configu proftpd dat tym ludom co nemaju mat ani ftp pristup namiesto
hesla xx
4. v configu proftpd povolit prihlasenie sa ludom s neplatnym shelom,
rozumej shell, ktory nieje v /etc/shells
5. v configu proftpd nastavit aby sa dalo prihlasit len do homediru

Najcistejsie riesenie by bolo, keby pre uzivatelov pop3 sa pouzival zvlast
passwd file, cize pouzit pop3 demona, ktory pouziva na autentifikaciu iny
file ako /etc/passwd (napr. vpop3d, qpopper, ...). Nevyhody, zle sa to
vsetko potom spravuje, najlepsie to este hodit do SQL a spravovat to
centralne cez web.
Ak chces odmedzit telnet uzivatelov, tak sa pozri po inom shelly, napr (na
freshmeate hladaj drsh), alebo pouzi nejake ACL, popripade, ked si nato
trufas, tak medusa je riesenie.

PSIkappa
psi na bicba.sk