[linux] Software RAID

Miroslav Blasko blasko.miroslav na shware.sk
Pátek Únor 4 12:35:24 CET 2000

Nemas nahodou skusenosti s RAID 0 (striping) na IDE diskoch. Ja som to
skusal na
WIN NT so SCSI diskami a chodi to jak dabel.

						Mirec

Nazdarek

Slyste moje skusenosti so %subj.% a veciami s s tym suvisiacimi.

Odisiel nam na servri disk, tak som sa rozhodol spravit software RAID-1
(mirroring) s 2mi diskami (ide). Su to 12,5 gigove Quantumy, 9/5400 (viac
aj
tak netreba, lebo server ma iba 10MBit sietovku). Pocitac je P/166/48 s
chipsetom Intel 430HX. Jeden disk som dal na hda a druhy na hdc, na hdb je
este jeden 16,4 gigovy Seagate s linuxovskymi distribuciami a tak.
Napartisnoval som kazdy disk asi takto:

20M ext2 (na jadro)
128M swap (dolezite do optionoch vo fstabe dat rovnaku prioritu)
1,5G md0 (root)
4,5G md1 (public)
zvysok (asi 6,4G) md2 (/home/users1)