[linux] Miesanie C a C++

Robert Varga niteshadow na hq.alert.sk
Pátek Leden 14 16:59:53 CET 2000

On Fri, 14 Jan 2000, Jaroslav Matej wrote:

> Zdravim,
>
> Chcel by som sa trochu blizsie pozriet na C alebo na C++. Zatial som sa
> nerozhodol, lebo C sa mi zda jednoduchsie ale C++ (a Qt) zase jednoducho
> pouziva grafiku. Je mozne vytvorit program bez grafiky v C a potom
> doplnit grafiku v C++ ?
> Co myslite, ktory jazyk je perspektivnejsi ( aj z pohladu dopytu na trhu
> prace ? ).

C++ je rozirenim Ccka, takze v prvom rade sa nauc poriadne Ccko. A potom
sa mozes s vervou pustit do C++. Budes vediet oboje.

Co sa tyka perspektivy. Pri sucasnych trendoch, to vyzera tak, ze C++ sa
zacina masovo pouzivat vo vedeckych kruhoch vdaka podpore templatov a
tried. Tieto zlozitejsie struktury ho robia pomalsim ako klasicke Ccko.

Na druhej strane je klasicke Ccko velmi blizke asembleru a preto sa
pomerne dobre kompiluje (co sa tyka optimalizacnej stranky). Tato
vlastnost ho predurcuje na vyvoj aplikacii, kde rychlost nediskutovatelnou
prioritou a kde je mozne postradat konfort vyvoja.

A preto perspektivy obidvoch jazykov su dost akademicka debata, pretoze
ich uplatnenie su v dvoch roznych rovinach.

> P.S.: Ako je to s programovanim grafiky v C++ bez Qt ?
GTK++ je tvoj kamarat

>From  : Robert 'Niteshadow' Varga
email : niteshadow na hq.alert.sk, varga na iblsoft.com
PGPkey: http://hq.alert.sk/~niteshadow/pgpkey.txt