[linux] UPS & wake-up...

Jarry guru jarry na gmx.net
Pátek Červenec 14 10:56:37 CEST 2000

Martin Marusinec wrote:

> Biosy na ATX doskach sa daju nastavit tak, aby sa pocitac zapol
> po nabehu elektriny. Tento problem nie je len linuxovym, je uplne
> jedno aky soft tam je nainstalovany, ked je pocitac vypnuty :-)))

A mozes mi poradit, aka je to funkcia, ako sa to vola? Teraz som
prebehol svoj bios, a nenasiel som tam nic co by takuto funkciu
pripominalo. Mam dosku Gigabyte GA-2000/double-bios Award...

Inak, ak som spravne pochopil, tak toto (ak to naozaj takto
funguje) by sa mohlo vyskusat aj bez UPS-ky, jednoducho urobim
shutdown (ako keby sa to robilo na podnet UPS-ky), potom odpojim
vidlicu zo siete (ako ked UPS-ka uz odpoji stavu), no a potom
zas tu vidlicu do siete zapnem (nasimulujem nabeh stavy z UPS-ky),
a ak to funguje ako pises, mal by server nabehnut. Spravne som to
pochopil?

Ján Beòadik wrote:

> [...]
> UPS pracoval nasledovne :
> - UPS drzala pri vypadku ako hluchy dvere, vsetkym uzivatelom poslala
> spravu o vypadku ( nastavitelne )
> - po nejakom case poslala serveru signal na shutdown ( nastavitelne )
> - po urcitom case od odoslania signalu shutdown ( nastavitelne ) vypla
> sama seba ! ( cize nevypinala server - jednoducho mu uz v case, ked
> system bol zhodeny, zobrala "stavu" - islo o RISC-ovy server v DeskSide
> skrini )
> - po nabehu napatia sa sama zapla a pustila stavu serveru, ktory

Ved toto je prave to! Ono u AT-zdrojov by to islo, lebo tam zostane
server po shutdowne "svietit", cize zdroj zostava zapnuty. UPS-ka
by odpojila stavu, a definitivne server vypla, ale po opatovnom
nabehu stavy by nabehol aj server, pretoze ten by mal hlavny prepinac
stale v polohe "ON". Lenze u ATX-zdrojov nie je prepinac, ale spinac
ktory treba zopnut, aby masina nabehla...

> Predpokladam, ze rovnako by sa to dalo spravit, ak by nebolo nastavene
> automaticke vypinanie ATX zdroja po shutdowne.

Tak toto mam overene ze by neslo. Mal som totiz shutdown nastaveny
tak, ze nerobil "power-off", cize aj ked to bol ATX-case, po
shutdowne zostal svietit. A ked som ho vzadu tym malickym prepinacom
vypol a zapol, nenabehol. Musel som este stlacit hlavny spinac vpredu.

Diky za odpovede,
                  Jarry

--
Sent through Global Message Exchange - http://www.gmx.net