[linux] Transormacia IP

Středa Listopad 15 08:26:40 CET 2000

->   Potreboval by som transformovat IP adresu na klienta na routeri na inu.
->   (Napr. 192.168.100.1 -> 195.100.100.25)  a samozrejme obojstranne.

klasicky NAT (network address translation) kde sa prekladaju adresy
obojsmerne.

->   Nie cez maskaradu. Ta myslim ze funguje  len jednym smerom.

ta funguje tiez obojsmerne akurat maskarada je ked sa prekladaju adresy viac
compov na adresu toho ktory maskaradu prevadzkuje, a ten si potom musi
pamatat ktoremu compu ma poslat to co pride zvonka. Ale tiez togunguje
obojsmerne... teda moze ;) (mozes cely internet maskovat za router, ale
naco?)

->   Mozno take nieco bude v ipchains, ale zatial som to tam nevidel.

no podla dokumentacie zo zdrojakov jadra

IP: fast network address translation
CONFIG_IP_ROUTE_NAT
  If you say Y here, your router will be able to modify source and
  destination addresses of packets that pass through it, in a manner
  you specify. General information about Network Address Translation
  can be gotten from the document
  http://www.csn.tu-chemnitz.de/~mha/linux-ip-nat/diplom/nat.html

a v jadre zapni:

IP: advanced router
IP: policy routing (NEW)

 Micro$oft random number generator: 0, 0, 0, 4.33e+67, 0, 0, 0...

---
Odchozí zpráva obsahuje viry.
Verze: 6.0.167 / Virová báze: 80 - datum vydání: 6/29/2000