[linux] printserver

psi na dvalin.bicba.sk psi na dvalin.bicba.sk
Středa Září 27 08:03:50 CEST 2000

Zdravim,
kazdy slusny vyrobca ma na svojom zariadeny nalepku s MAC adresou alebo
dodava nejaky soft, ktory vyhlada dane zariadenia na sieti a ukaze ich
MAC/IP adresy.
Ak chces aby ti odpovedali vsetky zariadenia na sieti, tak si stiahni
arping (najdes na freshmeate), nim sa a ping aj MAC broadcast
(ff:ff:ff:ff:ff:ff) ale ma to jeden problem, *BSD a WIN nato neodpovedaju,
ale linux a ine zariadenia hej.
Ak vies MAC adresu tak sa na zariadenie dostanes, tak ze si priradis
permanentny zaznam do arp tabulky:
arp -s <hostname> <mac_adresa>
alebo podla noveho cez iproute2
ip neig add <ip_addr> lladdr <mac_adresa> dev <device> nud perm

Niektori vyrobcovia este pocitaju s tym, ze budes mat dhcp alebo bootp. Ak
predchadzajuce riadky nepomohli, tak budes musiet rozbehat dhcp (ak este
nemas) a zariadenie potom dostane adresu od dhcp serveru. Ak pouzijes ISC
dhcp, tak si stiahni najnovsiu verziu, predchadzajuce boli derave.

PSIkappa
psi na bicba.sk