[linux] sendmail: alias to program

Jarry guru jarry na gmx.net
Středa Duben 11 11:14:31 CEST 2001

Marcel Telka wrote:

> Pokial je /bin/command skript, tak setuid bit sa neberie
> do uvahy.

??? To fakt? Kde si to zistil? Ja nepochybujem, len je
to pre mna prekvapiva informacia...

> Ked chces zistit pod akym uid je spusteny, skus
> pouzit napr. prikaz id.

No jo, lenze ked ten skript mi ziadny vystup neurobi...

> <SECURITY WARNING>
> BTW, ked to budes mat hotove, tak zverejni tu e-mailovu
> adresu a najlepsie aj s formatom toho e-mailu, alebo
> s vypisom /bin/command (aby to dlho netrvalo, kym na to
> prideme :-)))
> </SECURITY WARNING>

Ten skript /bin/command je obmedzeny len na vybrane
restriktivne ale nedestruktivne prikazy (napr. shutdown,
ipchains -j ... DENY, atd.), mail musi obsahovat dynamicke
heslo (plati len 1 minutu), este pred vykonanim odosle
sms-ku na ktoru treba odpovedat, atd.  Ale jasne, ze by
sa v tom dalo vrtat...

Novikmec Jozef wrote:

> Mozno to suvisi s tym ze ak chces dat do .forward nejaky
> program aby spracoval vsetku postu ktora pride na tento ucet,
> musis vytvorit symbolicky linku v /etc/smrsh na ten konkretny
> program. (tym smrsh si nie som celkom isty ale ak to nie je
> presne bude to nieco podobne a mozno ti to pomoze hladat
> v dokumentacii)

Ja to nedavam do .forward, ale do aliases. Ten ucet totiz
ani neexistuje, je to len presmerovanie posty na ten
program.

A ako som napisal, v sendmail.cf mam:
Mprog,          P=/bin/sh, F=lsDFMoqueu9...
t.j. full shell, nie ten sendmail_restricted...

Jarry