[linux] virtual services

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Úterý Duben 17 10:25:39 CEST 2001

Zdravim,
hmm, svojho casu som sa nad niecim takym zamyslal ...
Otazka je ktore sluzby potrebujes takto rozchodit,  a z toho vyplyva aj
riesenie.
Odporucam pozret na freshmeat.net a vyhladat si: vhost
Ak potrebujes takto rozchodit len smtp/pop3, ftp - tak sa to da, ale
musis pouzit spravnych daemonov
SMTP: postfix, qmail, sendmail, courier
POP3: hmm, na freshmeate najdes vela, ktory podporuju virtual services,
staci si vybrat...; popripade ak nexces menit daemona, mozes pouzit
pop3proxy, ale potom sa to komplikuje
FTP: proftpd, pure-ftpd

Princip kazdeho z tychto rieseni je, ze na autentifikaciu/autorizaciu (AA)
sa nepouzivaju systemove passwd ale externy sposob AA, ci uz cez nejaku
DB, ldap, tacacs ...

PSIkappa
psi na atlantis.sk