[linux] <OT> Usporny server...

Kocur kocur na nocka.sk
Čtvrtek Srpen 23 10:46:36 CEST 2001

nazdar nazdar..

----- Original Message -----
From: "Jarry guru" <jarry na gmx.net>
To: <linux na lists.linux.sk>
Sent: Thursday, August 23, 2001 10:21 AM
Subject: [linux] <OT> Usporny server...

> Caute!
>
> Mam takyto plan:
> Mam doma neobmedzene ADSL-ko a chcel by som si zo starych
> komponentov poskladat akysi viacucelovy server-router-firewal,
> cez ktory by som zo svojho hlavneho kompu chodil na net.
>
> No a tento server-router-firewall by samozrejme bezal
> na linuxe, a bol "up" 24h/denne (web, mail, ftp...).
> V tejto suvislosti sa zamyslam nad tym, ako ho spravit,
> aby mal co najmensiu spotrebu (aby som neskrachoval
> na uctoch za elektrinu :-)

Pouzi neaky slabsi zdroj.....

> Prva vec ktora ma napadla je ze z neho vyhadzem po
> instalacii vsetko, co tam nie je treba. Cize ziadny
> flopac, cdrom, klavesy/mys, zvukovka ci graficka karta
> tam nebude (nabootuje aj bez nej?).
mmm aj to sa daa...grafika by nemala chybat....popripade je v BIOSe neaka
moznost ze " HALT ON: No Errors "

> Iba mo-bo (stary dobry Abit/BX), cpu (daky ten Celer400),
> 2 sietovky (asi 3com-y) a disk. BTW, neda sa niecim
> disk nahradit? Nejake flash-karty, alebo ine pamatove
> medium? Prinajhorsom tam planujem dat daky notebookovy
> disk. Da sa to pripojit na ATX-zdroj bez nejakych vacsich
> uprav? Alebo poznate nejaky iny usporny disk? Cosi som
> pocul o tichom Quantum-e/4400rpm...
no taq z Flash kartou nemam skusenosti ale na ten disk z notebooku budesh
potrebovat redukciu...a disky z notebooku iduu len na 5V a odber max. 0.5 A
( tie novsie ) idealny by bol dik ktory ma v sebe Power Managment a motorcek
na platne vypine nezavisle od APM v BIOSE - samozrejme najprv mu to treba
povedat neaky tym programcokom od vyrobcu HDD ( napr. Quantum , IBM )

> Da sa pod linuxom spojit 2 kompy cez USB? Ak ano, to
> by som usetril 1 sietovku...
no tu ti poviem len tolko ze USB Bridge musi podporovat PC-to-PC technologiu
( to uz maju novsie MB - MicroStar urcite ) aby si mohol spajat cez USB dva
compy.. ( tie starsie USB to nemali ) ak ti to nepodporuje priamo USB taq je
jedno aky OS tam daas ....
aj taq ti to nepojde...