[linux] Urcity druh SPAM utoku

Čtvrtek Srpen 23 17:40:08 CEST 2001

-> Mam problem s niekym, kto SPAMuje uz niekolko domen (nielen moju).
-> Odosielatel sa tvari ako niekto zo SPAMovanej domeny a rozposiela maily po
-> Internete vacsinou cez Open Relay SMTP servery. Kedze niektore slusne
-> servery si kontroluju SPAM Black Listy, tak neprijmu dany mail a ten potom
-> putuje na server pre SPAMovanu domenu s hlaskou o nedoruceni.
-> Druhy sposob SPAMu je asi taky, ze adresat je niekto v "mrtvej" domene
-> (nezijuci SMTP server) a po uplynuti urciteho casu sa dostane tento mail
-> do SPAMovanej domeny, ako nedorucitelny.
->
-> Ja som postupom casu aplikoval niektore opatrenia:
-> 1. Kontrola Open Relay serverov,
-> 2. Robota na zistenie serverov, cez ktore sa routovali SPAM maily a update
-> dvoch SPAM Black Listov,
-> 3. Kontrola (prijimanie) mailov iba pre definovanych uzivatelov.
->
-> Ale aj napriek tymto krokom mi prichadzaju maily z adresou odosielatela
-> napr. cshdhsdghxghg na domena.sk a adresou prijimatela rovnakou. Vacsinou sa
-> jednalo o server "from sgvft.a5.notenet.fi (www.eclipse-internet.org
-> [64.37.117.66]".
-> Pouzivam SendMail 8.11.4 ako primarny SMTP server pre
-> domenu.
->
-> Co by mi mohlo pomoct?

1. kontaktovat providera dotycnych masin, alebo aj jeho uplink.
2. skusit zaradit dotycne masiny do spam databaz

 uhlar na fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/ ; http://www.nextra.sk/
 I wonder how much deeper the ocean would be without sponges.