[linux] Urcity druh SPAM utoku

Stanislav Poljovka poljovka na decef.elf.stuba.sk
Pondělí Srpen 20 08:28:20 CEST 2001

Mam problem s niekym, kto SPAMuje uz niekolko domen (nielen moju).
Odosielatel sa tvari ako niekto zo SPAMovanej domeny a rozposiela maily po
Internete vacsinou cez Open Relay SMTP servery. Kedze niektore slusne
servery si kontroluju SPAM Black Listy, tak neprijmu dany mail a ten potom
putuje na server pre SPAMovanu domenu s hlaskou o nedoruceni.
Druhy sposob SPAMu je asi taky, ze adresat je niekto v "mrtvej" domene
(nezijuci SMTP server) a po uplynuti urciteho casu sa dostane tento mail
do SPAMovanej domeny, ako nedorucitelny.

Ja som postupom casu aplikoval niektore opatrenia:
1. Kontrola Open Relay serverov,
2. Robota na zistenie serverov, cez ktore sa routovali SPAM maily a update
dvoch SPAM Black Listov,
3. Kontrola (prijimanie) mailov iba pre definovanych uzivatelov.

Ale aj napriek tymto krokom mi prichadzaju maily z adresou odosielatela
napr. cshdhsdghxghg na domena.sk a adresou prijimatela rovnakou. Vacsinou sa
jednalo o server "from sgvft.a5.notenet.fi (www.eclipse-internet.org
[64.37.117.66]".
Pouzivam SendMail 8.11.4 ako primarny SMTP server pre
domenu.

Co by mi mohlo pomoct?

Stano