[linux] Automaticke pripajanie CD-ROM

zetorko na host.sk zetorko na host.sk
Středa Prosinec 19 12:38:53 CET 2001

Rony:
Skusil, som ako si radil ale nepomoze to.
Uz neviem co mam s tym robit, skusal som aj takto, ale nic, zase len chybove
hlasky o tom ze nemam pravo pristupu, pritom to skusam ako root, prava mam
ok. A aj ked mu dam volbu user, nepomoze to. PS. co znamena v lilo.conf
ta volba defsd=mount, je mi jasne ze zadava daemonu volbu pripojenia, ale co
to znamena v praxi?
        /dev/scd0    /mnt/cdrom    supermount    fs=iso9660,dev=/dev/scd0
0 0
        /dev/hdd    /mnt/cdrom2    supermount    fs=iso9660,dev=/dev/hdd
0 0
        /dev/fd0    /mnt/floppy    supermount    fs=vfat,dev=/dev/fd0     0
0

Najvacsia sranda je, ze ked len tak zo srandy skusim zmenit tieto riadky na

        /mnt/cdrom    /mnt/cdrom    supermount    fs=iso9660,dev=/dev/cdrom
0 0
        /mnt/cdrom    /mnt/cdrom2    supermount
fs=iso9660,dev=/dev/cdrom2     0 0
        /mnt/floppy    /mnt/floppy    supermount    fs=vfat,dev=/dev/floppy
0 0

Tak to sice chvilku funguje ako ma, ale nasledne mi aj CD-ROM oznaci ako
scd1,
a uz mie nepomoze absolutne nic. Vratit spat to nejde a system je v kybli.
Alebo sa
stane ze nenajde /dev/cdrom a ani /dev/cdrom2 ale tieto sa medzicasom, akoby
zazrakom premenuju na cd-rom 5-15 a niekedy aj viac, a ja neviem ktore je
ktore.

Zeby to bolo ozaj tym, ze toto jadro nepodporuje ten supermount? Tak ale
potom
naco tato MDK8.1 ma volbu supermount, ked nefunguje? Musi, ale ako? Uz som
hladal aj na www.mandrake.com a skusal vsetko co tam maju ohladom tejto
mojej
veci, menil aj volby rozne kombinoval a nic mi nepomaha.

Rado:
Co vsetko si stahoval, aby ti to islo, ako som pozeral tak co sa tyka
kernelu tak,
len ten zaklad bez zdrojoveho kodu ma okolo 60MB, a to je na moj modem dost
:-))

Dakujem a prajem pekny den
Milan