[linux] server spadol, kde hladat pricinu?

Jarry guru jarry na gmx.net
Čtvrtek Únor 8 09:38:54 CET 2001

Marek Simon wrote:

> das dva krat ten isty priznak, teda napr
> *.err   /var/log/messages
> *.err   /dev/console

??? Tak toto ma teda nenapadlo. A v man nie je ani zmienka
o tom, ze by som na spracovanie tej istej udalosti mohol
mat v syslog.conf DVA riadky...

------------------------

Juraj Bednar wrote:

> preplnena pamat? Ake je tam jadro?
> (to by sedelo, to, co si mal este ako-tak spustene islo, nove
> procesy nesli spustit).

64MB RAM, 128MB swap, 2.2.15, uptime bol nejakych 6 mesiacov.
Ze by sa vazne pamat preplnila az po takej dlhej dobe?
Ja som to priebezne kontroloval, a vsetko sa zdalo OK.
Vzdy volne tak 5MB, ostatna "volna" pouzita na buffer+cache.

> reiserfs rulez :).

Nuz ved hej, ved som sa na to aj pytal, ale zatial nemam
ziadne skusenosti. A ktosi odpisal, ze na server zatial
radsej nedavat. A nikde som nezistil, ci sa reiserfs da
hodit aj na md*...

> aku verziu bindu tam mas? Tu deravu?

Mam tam strasne deravy bind 8.2.2p4-1. Mea culpa, mea culpa...

> no, vyzera to na totalne preplnenu pamat. Taketo veci sa stavali
> (stavaju)? aj mne v 2.2.x jadrach.

Zatial som o nicom takom nepocul, a server bol "up" asi pol roka.
Zeby az po takej dlhej dobe, a vlastne v noci, ked skoro nic
nebezi a squid je z velkej casti odswapovany (najvacsi zrut)
doslo k preplneniu pamate?

> no, este je moznost posielat logy na inu masinu, co je IMHO
> este rozumnejsie.

Rozumnejsie urcite, ale podla mojho sefa to nie je ekonomicke,
aby sme mali dalsi komp 24hod denne "up", ktory bude sluzit
len na zbieranie logov. To uz tak byva: co je rozumne nie je
ekonomicke. A naopak...

-----------------------------

Matus \"fantomas\" Uhlar wrote:

> -> Ze sa tak sproste pytam, ale ako to mam urobit, aby mi syslog
> -> zapisoval logy AJ na disk, AJ na niektoru konzolu?
>
> echo "auth,kern.debug;*.err     /dev/tty12" >> /etc/syslog.conf

A nedopletie sa to s tym, co uz v syslog.conf mam? Napriklad
auth.*          /var/log/secure
Spracuje potom syslog pre "auth" obidva riadky? To je ale IMHO
dost podstatna vec a v manuali mohlo byt spomenute, ze tu istu
udalost mozem v syslog.conf dvoma riadkami "rozforkovat" na 2
miesta (subor, aj konzola)...

Jarry