[linux] samba <-> w2k

Peter Paluch peterp na frcatel.fri.utc.sk
Čtvrtek Leden 4 10:08:04 CET 2001

Zdravim.
=-=--=-=

> Problem bol v tom, ze W2k pri overovani hesla pouziva kodovanie, co samba
> zatial neumoznuje. ( Poteste ma, ze to nie je pravda a samba chodi s
> kryptovanymi menami a heslami !!!)

To nie je podstata problemu, s ktorym sem Peto Bodnar prisiel. O tom pisem v
dalsom maili. Na 99% problem, ktory ma Peto, nesuvisi s kryptovanymi
heslami. Ak hej, zjem kefu.

Samozrejme, ze Samba CHODI s kryptovanymi menami a heslami (chodila uz vo
verzii 1.9.x, aspon sa mi zda). Kryptovanie hesiel pouzivaju aj Win95 (nie
defaultne), Win98 a vyssie defaultne. Aj Win2k by mali fungovat.

V smb.conf si treba nastavit

encrypt password = yes

a prikazom smbpasswd -a login treba kazdemu uzivatelovi, ktory sa ma do
Samby prihlasovat, zaregistrovat jeho heslo. Samba, ak pouziva kryptovane
hesla, si musi viest samostatnu databazu hesiel, lebo neexistuje sposob na
prevod UNIXackych hesiel na Sambacke. Odporucam vyskusat!

Peter Paluch