[linux] Re: "Nafukovaci" swap

Jan Astalos astalos na tuke.sk
Úterý Leden 9 10:53:10 CET 2001

milan_gallo na pabk.sk wrote:

> Dobry den
>
> Vcera som doma trosku skusal PHPcka
> a nechtiac sa mi podaril script ktory v slucke
> ladoval data. Na druhom PC (RH7.0 kernel 2.2.18)
> bezal Netscape a reagoval tak ze zozral cely swap.
> Jedine co sa mi uz potom podarilo bolo len prepnut
> sa na textovu konzolu a sledovat zaplavu chybovych
> hlasok.
>
> Existuje nejaka moznost aby sa swap "nafukoval" podla
> potreby ?

Mozes mat az 8 swapfajlov (man mkswap, man swapon). Urob
si skript, ktory ti bude pravidelne kontrolovat vyuzitie
swapu (man free) a vo vhodnom predstihu prida dalsi swapfajl
(a pripadne ti posle nejaku hlasku...).
Ked sa vyuzitie znizi, mozes ho dat prec (man swapoff).

> Existuje nejaky mechanizmus, ktory by zabranil aplikacii
> sa takto spravat, ja osobne som predtym swapu neprikladal
> az taku dolezitost, mal som pocit (uz neviem preco)
> ze jadro to nejak vyriesi.

:) klasika...

Nasiel som len beancounter patch ale ani ten mi nerobil presne
to, co som od neho ocakaval. Ale bol vcelku pouzitelny...

ftp://ftp.sw.com.sg/pub/Linux/people/saw/kernel/user_beancounter/UserBeancounter.html

Problem je, ze VM subsystem v jadre je "pod palbou"
a prechadza dost vyraznymi zmenami. Patch na 2.4.0
som nenasiel (iba na 2.4.0-test7).

Radsej to skus s tym skriptom...

Jano