[linux] OT: ovladanie vim

Vladimir Kralik vkralik na softip.sk
Úterý Leden 16 14:01:08 CET 2001

"Ivan \"Ico\" Malich" wrote:
> Ked pisem vo vim a dam si vyhladat nejake slovo ("/slovo") alebo si dam
> nieco nahradovat (":s/slovo/ine_slovo/"), tak potom mi zostanu vysvietene
> vsetky slova "slovo" v subore.
:set nohls
:help hls

> Dalej by ma zaujimalo, ako urobim nahradovanie (":s///") pre slova v celom
> riadku - normalne to ide len na 1 slovo. Alebo ako to urobit pre N slov
> naraz - "N:s///" nefunguje.
Vsetky slova
:s///g
Vsetky slova s otazkou na zamenu
:s///gc
:help s_flags
plati aj pre VI

> Este by ma zaujimalo, ci ma vim nejaky yank buffer alebo cosi take. Chcel
> by som napr. prist na riadok 1000 v subore, tam zmazat kus riadku, potom o
> 3 riadky nizsie, zmazat zase kus ineho riadku, potom ist niekde uplne mimo
> a tam najprv vlozit ten prvy kusok a o riadok nizsie ten druhy.
do registra "a uloz 10 riadkov a vymaz ich
"a10dd
do registra "b uloz 5 riadkov ( bez vymazania )
"b5yy
obsah registra "a uloz za riadok s kurzorom
"ap
obsah registra p uloz pred riadok s kurzorom
"bP
:help quote
Plati aj pre VI

> A este nieco ma napadlo: jediny sposob, ako definovat a pouzivat makra je
> "qx"...definovat "q"..... pouzit "@x"? Nedaju sa definovat do nejakeho
> suboru a nazvat ludskejsimi menami? Aby som makro zavolal menom nejako
> takto: ":macro sub", co by urobilo toto:
:help function
:help call

> PS: Nedkazujte ma PLS na manualy, tie som pozrel ako prve a vela som tam
> toho nenasiel.
RTFM :-), vim ma podla mojho nazoru velmi dobre spracovany help

	vlk
--
Mgr. Vladimir Kralik
Softip a.s.