[linux] sendmail

Robert Madaj rony na ultranet.sk
Čtvrtek Leden 18 17:04:07 CET 2001

VŠ>          No  myslel som to tak ze mam ten server postaveny na linuxe
VŠ> (exim+pop3) na nom bezi nejaka databaza a ked mam nejake chybove hlasenia
VŠ> ktore sa mailom posielaju na root.xxxxxx.sk tak mi nepridu cez
VŠ> exchangeserver, ale sa musim napr. cez M$ Outlook express  pozerat priamo na
VŠ> ten linuxovy server, lenze ako hlavny postovy server je vo firme exchange no
VŠ> a ja by som potreboval nakonfigurovat ten linuxovy tak aby spravy posielal
VŠ> na ten exchange. Myslel som si ze treba nieco zmenit v sendmail.cf
VŠ>         ak sa mylim tak mi PLS povedzte ze co mam kde a ako skonfigurovat
> [...]

pozri si /etc/aliases
hlavne kam su smerovane standardne konta ako postmaster, root a pod.

mozes tam dat trebars toto:

root:     administrator na exchange.firma.sk
pricom exim musi vediet smerovat postu na domenu exchange.firma.sk
(exchange server ma samozrejme aj smtp)

potom v exim.conf ci nemas zakazane posielat spravy na roota
plus prezriet transporty na exchange
mam pocit, ze v exim.conf je aj napisane na ake konto ma posielat
selijake hlasky.
v tom /etc/aliases je to samozrejme globalne pre cely linux,
ono na roota idu aj ine maily, napr. od logrotate, atd, crond
a pod.

ja to mam spravene priblizne takto, akurat
ze ja exchange nepouzivam, smerujem si taketo hlasky
do svojho lokalneho konta
na tom linuxe a citam to pop3kou.

--
  maj sa r.