[linux] automaticka sprava systemov

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pondělí Leden 22 20:42:50 CET 2001

Ahojky,

  mam taky mensi problem, potreboval by som taku sikovnu utilitku na spravu
viacero systemov. Napriklad vyjde nejaky upgrade, tak by som potreboval
poupgradovat vsetky masiny, ktore spravujem. Dajme tomu, ze sa na ne viem
prihlasit pomocou ssh cez kluc, takze by mohli byt skriptovatelne a potrebujem
vediet:

 1.) nainstalovat rpm balik (pricom kazdy host by mal nadefinovane, aku ma
verziu a pre kazdu verizu by som dal rozne baliky)
 2.) Remote spustanie prikazov v davkach pre kazdu masinu na viacero veci

Ten softver by mal idealne zavisiet iba na SSH demone a rpmku (ale aj kebyze
nezavisi na rpm, ale vedel by napriklad apt-get, tak by to bolo fajn) a mal
by byt paralelny (t.j. nezacne sa venovat dalsiemu hostu az ked dokonci jeden)
a vsetko by mal samozrejme logovat.

Poznate nieco take, ci mam otvorit editor a zacat pisat?

       Juraj.