[linux] skriptovanie ssh sesny

Ivan Malich malich na decef.elf.stuba.sk
Pondělí Červenec 16 08:57:34 CEST 2001

> Ahojky,
>

>   adminujem kopec serverov a uz ma stve to, ze stale musim nieco
> vypisovat. Chcel by som si to vsetko poscriptovat. Prihlasit sa cez ssh
> (klucom), dat su (kedze na niektorych masinach je PermitRootLogin no),
> napisat heslo a spravit par prikazov. Toto dat do skriptu a potom len
> ocheckovat vystup. Masina, z ktorej to budem robit je moja domaca, takze
> nevadi, ze tam budu plaintext hesla, nema otvorene ziadne porty ani nic.
> Problem vsak je v tom, ze potrebujem nieco ako expect jazyk, ale trosku
> [...]

Ja som mal presne toto urobene cez expect. Trapil som sa s tym asi
tyzden, kym to bolo odladene, ale potom to fungovalo pekne.
Princip bol asi takyto:

$ check_server server1 -uptime -df [-command...]
$ check_server server2 -last

Ten prvy sa prihlasil na server1 ako normalny user, potom sa su-ckol na
roota, potom podla command line spustil load a df (take vlastne skripty
alebo aj normalne programy) a cely vystup mi hodil do nejakeho suboru.
A ten druhy urobil analogicky cosi podobne.
Najhorsie bolo nastavit spravnu chvilu na poslanie hesla (bolo treba
cakat asi 5 sekund v najhorsom pripade) a nejako spravne rozdelit v case
posielanie znakov hesla (ked ich to tam proste vysypalo, tak to neslo,
dal som tam medzeru 0.3 - 0.8 sekundy). Ostatne uz bolo v pohode.
Blbe je, ze tie skripty uz nemam. Cele to islo v bash-i, hesla aj mena
serverov boli ako premenne, v podstate cele sa to dalo nastavit niekde
na zaciatku suboru.

Ico

PS: Moc som ti nepomohol, ale aspon take male povzbudenie... ;-)

--
Ico <ico na podvodnik.cz> <malich na decef.elf.stuba.sk>
UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are.