[linux] Na www.inzine.sk vysiel clanok o Linuxe :-(

Úterý Červenec 24 09:43:49 CEST 2001

-> > Nebudem sa osobne k tomu clanku radsej vyjadrovat
->
-> Precital som si clanok i zopar reakcii k nemu.
->
-> Mam pocit, ze sa na tento clanok vobec neoplati reagovat, a to z tychto
-> dovodov:

napriek tomu si myslim ze by sme mohli zbuchat aspon nejaku reakciu, hoci
len kratku. Ja viem ze nie je nasou ulohou reagovat na vsetky taraniny
ohladom linuxu ale obcasna reakcia na s moze len podporit.

Napriklad:

ludia pracuju s windowsami odsudzuju linux vidiac ze by sa ho museli ucit.
Neuvedomuju si vsak ze rovnako sa kedysi museli ucit windows a keby neboli
take rozsirene vobec by tento proces nebol taky lahky. Preto si vacsina
pouzivatelov tento rozdiel neuvedomuje a povazuje linux za ovela zlozitejsi.

-> 1.) Dotycny InZine vyzera byt e-zinom, v ktorom dbaju predovsetkym na
->     citanost, a nie na fakticku spravnost. Nepripada mi ako casopis, ktory by
->     mal prinasat erudovane ponory do softveru. V InZine podla mojho zbezneho
->     prebrowsovania dominuju skor (odkazy na) clanky ako napr. "Rozprava o
->     sustani, Bohu a dvojmetrovom penise" alebo "Sexuologicka poradna". Cize
->     je jasne, akym smerom sa InZine ubera.

Ehm, nejaky erudovany clanok nemoze byt na skodu a pocas uhorkovej sezony ho
mozno aj uvitaju. Samozrejme musi byt mierne ladeny... Takze ak ho niekto
napise nebude to na skodu. Ale ak sa na to niekto podujme, nech ho posle na
zredigovanie najprv sem :)

-> 2.) Pan Vesely (autor toho nestastneho clanku, ktory pochovava Linux pod
->     ciernu zem) je zjavne clovek, ktory si povedal, ze dokaze pospolitej
->     verejnosti, ze zly je aj Linux, aj komunita, ktora ho pouziva. Aspon tak
->     mi to pripada: ako inak si mam vysvetlit, ze v zavere svojho clanku
->     otvorene vyzyva citatelov na kriticke reakcie? No a pravdaze, potom sa
->     okato cuduje, aky sme my - Linuxaci - dogmaticki a neznasanlivi. Zaroven
->     vsak musim priznat, ze v niektorych prispevkoch sa kritici pana Veseleho
->     vyjadruju vskutku vrcholne nekulturne a "rasisticky", cim panovi
->     Veselemu este nahravaju.

Ehm, zverejnit toto by mozno uplne stacilo ako reakcia

-> 3.) Reakcie pana Veseleho na kritiku su citelne predpojate. Predpojateho
->     cloveka kritika neobrati, skor naopak.

No a ? nejde na to obratit pana Veseleho ale ostatnych. Pricom dokazanie ze
pan Vesely je predpojaty bude dalsie plus lebo ho ludia nebudu brat vazne.
(len predpojati ale tych mozeme mat kde?)

-> Zopar veci v clanku pana Veseleho nie su celkom klamstvom, ale ako celok mi
-> tento clanok vyznieva ako obrovsky unahleny usudok syteny zaujatostou voci
-> Linuxu. Chcem vidiet nejakeho Windowsaka, ktory si nainstaluje Linux, pobeha
-> si v nom takych 5-10 minut a potom povie, ze sa mu Linux paci ;)

Jedna z chyb pouzivatelov je mysliet si ze si mozu nainstalovat system a
sami ho spravvoat. Microsoft ich v tom nanestastie podporuje. a zrejme vie
preco. V kazdom pripade z psychologickeho hladiska je postup pana Veseleho
pomerne spolahlivy sposob ako presvedcit ludi o svojej pravde. Ti rozhodne
uveria skor niekomu kto povie "Sice je pravda ze linux ... ale zato windows"
Na toto je dobre sa tiez odvolat.
 Due to unexpected conditions Windows 2000 will be released
 in first quarter of year 1901