[linux] Formatovanie Amiga diskiet v line

Robert Varga nite na hq.alert.sk
Pondělí Červenec 30 20:58:47 CEST 2001

On Mon, Jul 30, 2001 at 07:28:01PM +0200, Michal Fojtik wrote:
> Xcem sa opytat ci niekdo nepozna nejaky emulator na amigu (500) ktory by
> vedel formatovat , pripadne aj citat diskety s amig. formatom. Jasne ze ten
> emulator by mal pracovat pod linuxom.

Mas jeden zasadny problem:
Pokial to nebude PPC Linux, tak mas smolu, pretoze standardne FD radice v PCdlach
niesu schopne spracovat format amigackej diskety.

Pokial si dobre pamatam tak problem je v tom, ze amigacke stopy nezacinaju od rovnakeho
HW synchronizacneho bodu, ale "niekde na disku". Amigacky radic precita celu stopu
a az potom softwarovo upravi nacitane data tak, aby boli od prveho sektoru na diskete.
(Teda kazda stopa ma vlastnu pociatocnu signaturu).

Existuje radic (mam ten dojem ze sa vola WildWeasel), ktory takyto zazrak vie spravit,
ale je dost mastny ($200 IIRC). Vsetko o tomto probleme najdes na webe. (A dokonca aj
nejaky divny hack, ktory by to mal obist, ale nepodarilo sa mi ho rozbehat..., mozno
ked budem mat viac ako 2 dni casu ;-). [ten hack mam niekde bud na CD alebo doma na disku].

Mozno jedneho krasneho dna pridem na sposob ako ovladat FDcko priamo a este krasieho dna
naprogramujem. Velmi mozno a budu to velmi krasne dni. Takze najblizsie 2 roky urcite nie ;-(

--
Kind regards,
Robert Varga