[linux] mail a smtp.

Pondělí Červen 25 14:36:27 CEST 2001

-> chcel by som z textovej konzoly odosielat maily cez SMTP.

napr. telnet. Alebo mail klient.

-> v LANke mam POP3 a SMTP server, pop3 ma nezaujima.
-> staci mi nainstalovat fetchmail a nejakeho mailoveho agenta?

ak ta pop3 nezaujima, nepotrebujes fetchmail. fetchmail maily neposiela ale
naopak stahuje.

niektori mail agenti napr. pine dokazu posielat cez pop3. Akurat ze pine
sux. neviem ako su na tom ini agenti.

-> alebo sa treba trapit aj so sendmailom?

nemusis, v pohode moze byt qmail, exim, postfix, ssmtp alebo nejaky MTA.
podla toho co vsetko potrebujes. Ak chces lokalne maily ponechavat lokalne
odporucam sendmail alebo nieco ekvivalentne (neviem ako su na tom ostatne
mailery ale myslim ze s qmailom by to bolo s kanonom na vrabce) v minimalnej
konfiguracii (pre sendmail definuj SMART_HOST). Ak chces aj lokalne posty
posielat smerom von (to budu napr. resulty z cron jobov a podobne) mal by
stacit napr. ssmtp.

 uhlar na fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/ ; http://www.nextra.sk/
 Silvester Stallone: Father of the RISC concept.