[linux] swap 1, 2, 3, ...

Jarry guru jarry na gmx.net
Pondělí Březen 5 15:21:44 CET 2001

Radovan Palik wrote:

>    Mam 128 MB RAM, KDE a 2x swap po cca 114 MB.

To je dostatocne, by som povedal.

> Pri spusteni Mozilly +
> StarOffice 5.2 to zacina pripominat Windows na 16 MB.

By som povedal, ze pri tychto parametroch bude problem asi
niekde inde, nie v nedostatku pamati/swapu. Mne toto
(KDE + SO5.2 + Mozilla) ide vcelku v pohode na 96MB RAM
+ 128MB swap. Pravda, do sedadla ma zrovna nezatlaci
ale nejake priserne trashovanie nevidim...

> Chcel by som sa spytat, ci by pomohlo pridanie tretej

Skor by som povedal ze nie...

> a najma: musia byt swap particie pri sebe? Ked bude na konci,
> nebude to este viac spomalovat system?

Nemusia, ale treba si uvedomit, ze najviac casu disku zaberie
vysadenie hlavicky na inu stopu. A ak su este daleko od
seba, je to velmo zle. Odporuca sa mat na 1 disku len 1 swap
niekde v prvej tretine disku (myslene ta pri vonkajsom
okraji, cize rychlejsia). Osobne ho davam hned za /boot

Jarry