[linux] inetd ako firewall pre smtpd a httpd

Jan Dado dado na slovkaufring.sk
Sobota Březen 10 21:19:01 CET 2001

Urcite sa to da, nie je to vobec problem, ked uz sme pri tom.
Avsak riesenie so skutocnim firewallom (ipchains a varianty) su nenormalne
jednoduchsie, a hlavne efektivnejsie. Preco?
Na kazdy request na tvoj port 80, sa musi inetd forknut, spustit httpd,
obsluzit, a "umriet". Pri normalnom variante ten httpd najprv obsluzi
pomerne velke mnozstvo requestov, az potom umiera.
To je obrovsky overhead, ak to urobis cez inetd. Dobre si rozmysli. Navyse
si uvedom, ze jeden request nerovna sa jedna stranka, ale jeden subor,
t.j. .html, potom k nej obrazky atd.

Takze, da sa to, ale nerobil by som to (nie len preto, ze sa to da).

Jano