[linux] inetd ako firewall pre smtpd a httpd

Ondrej Jombik nepto na pobox.sk
Sobota Březen 10 20:39:39 CET 2001

					Maxim, 18:48:07
					10. marec 2001 (sobota)
Zdraviim...

	Podla mojich vedomosti a skusenosti, vie inetd pracovat ako velmi
jednoduchy firewall. To znamena, ze podla suborov /etc/hosts.deny a
/etc/hosts.allow vie rozhodnut, ktore spojenie akceptuje a neakceptuje.

	Mojou otazkou je, ze ci je dobry napad sa pokusit spustat vsetky
sietove sluzby pod inetd. Nemyslim len telnetd a ftpd, ale aj httpd (Apache)
alebo smtpd (Postfix). Tymto by som vyriesil moje starosti s tym, ze sa mi
bude na port 80 a 25 pripajat niekto, kto tam nema co robit (teda vsetci
okrem lokalnej siete).

	A este by som sa chcel spytat, ze ak je to dobry napad, tak ako
nato. Skusal som napisat podobny riadok, ako ma telnetd pre postfix, ale
nedalo sa potom pripojit na port 25.

	Dakujem.

	=Ondrej=
   personal homepage: http://Jombik.w3.to   |   e-mail: Jombik na pobox.sk