[linux] raid1: out of memory

jarry na gmx.net jarry na gmx.net
Čtvrtek Březen 22 13:59:33 CET 2001

Peter Surda wrote:

> nazdarek raidiator!
Cau, hovorca a dozivotny prezident klubu!

> jake mas jadro? ono od 2.2.19-pre-daco tam bol problem
> z alokovanim pamate takze mozno je to tym.

2.2.18, pokial viem posledne 2.2.x stabilne. Dat 2.4.x
na server to si zatial netrufam...

> A mas aktualny raid-patch?
raid-2.2.18-B0, nic novsie tam nie je...

> Aj ked mne sa to aj zo skorsimi jadrami nestalo za
> 13 mesiacov. A aj ja mam na raide swap.

He, lenze mne takto bezal server v pohode 3 mesiace, ale
dnes rano som ho musel rebootnut (vyhodil som z neho jeden
stary disk, ktory sa aj tak nepouzival), a stalo sa mi
to asi 3 hodiny po nabootovani!

Inak v suvislosti s swap/raid ma napadlo toto:
Povedzme, ze pamat sa naozaj zaplnila, a bolo treba nieco
odswapovat. Lenze raid1 subsystem na zapisanie potreboval
tiez nejaku tu pamat, ktora prave chybala, takze sa nic
odswapovat nemohlo. Skratka taketo akesi zacyklenie, nebolo
by to teoreticky (a najma prakticky) mozne?

Mam ten pocit, ze je to asi tym pamatovym manazmentom.
Vobec sa mi nepaci, ze kernel dokaze vsetku momentalne
dostupnu pamat pouzit na buffers/cache. Potom ked jej
na nieco treba, zrazu chyba. Sakra, zo 128MB mi programy
vyuzivaju tak 30, a predsa je potom pamate malo!

BTW, ako je to vlastne s narocnostou raid1 co sa tyka
pamate? "top" neukaze nic...

Jarry