[linux] modem + uprava na pevnu linku

Marian Glatzner glatzner na istrobanka.sk
Čtvrtek Květen 3 12:53:14 CEST 2001

> S tymto rozhodne nemozem suhlasit. Skus si pichnut merak do telefonnej
> zasuvky namiesto telefonu.

To mas sice pravdu, je tam napetie JEDNSMERNE. Malo by byt 48 V. Ale
skutocnost
je ina. V Bratislave som nameral od 58V az po 35 V. U znameho na dedine som
nasiel dokonca len 28V. Toto napetie je pouzite ako podporny prostriedok
prenosu.
Vlastna informacia je vsak prenasana v striedavej zlozke signalu ktory mas v

tom istom drate. Ak je linka dvihnuta tak je sice 48V jednos. ale 0V stried.

> BTW. Ak by bola pravda, co hovoris, dali by sa spojit dva telefony
> priamo - bez ustredne, co urcite nefunguje.
> Skus si to ;-))

Ak Ti hovori nieco telefon pana Bella tak by asi toto natvrdil. Nebola tam
ziadna ustredna
len dva telefony (samozrejme ine ako ich asi poznas ty) a kabel. Telefony
boli,
kazdy v inej miestnosti. A cuduj sa svete fungovalo to

> Mas pocit, ze zosilnenie signalu je pasivna operacia? Zeby perpetum
> mobile - z pasivnych prvkov bez zdroja zosilnenie ?
> Obmedzenie prenosoveho pasma je pasivna operacia a to
> ustredna robi (ak sa
> nemylim, tak 300Hz - 3.4kHz).

Rozlisuj pasivne/aktivne vzhladom k comu. Vzhladom k prenosu informacie
je to samozrejme aktivne, ale vzhladom k problemu komunikacie medzi dvoma
miestami a potreby prepojenia modemami je cinnost ustredne irelevantna.
Predpokladam totiz ze telekomunikacie mi prenesu signal ktory vysle moj
modem
niekam pride a nezaujima ma co s nim urobi, zvlast ked si tuto sluzbu musim
zaplatit
Ale stale je to problem komutovanej linky a to nie je tento pripad. Takze
sme mierne
OT.

> POZOR - to neznamena, ze linka dovoluje datovy prenos len do
> 3400 bps! V
> modemoch sa pouzivala kvadraturna amplitudova modulacia so 4 bitovym
> kodovam - to bolo pri 33.600, ak sa nemylim, 56k maju nejaku podobnu
> modulaciu, ale asi s viacbitovym kodovanim. Tym sa redukuje prenasane
> pasmo napr. z 33.6 kHz na podstatne menej, co sa "prepcha"
> cez telefonnu
> linku.
> Rovnako ustredna robi obnovenie datoveho signalu, ak je digitalna
> ("vycistenie")

Pozor na to o akej rychlosti hovoris linkovej alebo datovej.

> Na komunikaciu po pevnej linke sa pouzivaju modemy pre pevne
> linky, ktore
> maju VZDY externe napajanie
> a vystupny modulovany signal si vyrabaju, takze nepotrebuju
> napajanie po
> linke.

Este som nevidel modem, ktory je napajany po linke, kazdy mal svoj
vlasny zdroj

> [...]
> vyrobit neda na
> ziadnom modeme - ak sa nemylim 60 V striedavych) pomocou AT
> prikazov ( AT
> prikazy podporuju snad vsetky modemy - zoznam podporovanych
> AT prikazov sa
> dodava v dokumentacii k modemu - kazda slusna firma to robi
> ), tak by to
> malo chodit.
> Modulacny transformator maju aj niektore interne modemy, ale
> pri internych
> modemoch niekedy byvaju problemy s AT prikazmi. Externy modem je sice
> trochu drahsi, ale byva s nim menej problemov.

Toto je teoria. Ak mas pevnu linku nemas na linke nic a aby mohli modemy
komunikovat si to musia sami vyrobit. Ale to je vec modemov. dnesne su
natolko inteligentne, ze pri na nadvezovani spojenia si to vedia dohodnut.

> Novsie ustredne mozno ano, stare urcite nie (dufam, ze sa uz relatkove
> ustredne nepouzivaju)..., ale kazda ustredna dava napatie na linku...

> "Pipanie" na linke volam modulaciou - v zmysle vsetkeho, co
> som uviedol.

> väè¹ina  typov
> to robí

Prikaz ATA je autoanswer (aotomat. odpoved) a pipanie je len nosna
frekvencia. Nic to vsak neznamena. piskat bude aj bez pripojeneho
kabla

>  ïal¹i modem
> a dá¹

ATD je vytocenie cisla, chyba vsak P alebo T (pulse or tone).
Je to dost nahodny stav a nie vzdy to moze fungovat.

> Netvrdim, ze to nemoze fungovat - tvrdim, ze to nie je
> standardne riesenie
> pre vsetky modemy.
> Pri vybere vhodnych modemov je to pouzitelne riesenie.
>
> Dodo

Marian.

P.S.  Ak porebujes nieco vysvetlit ozvi sa mi sukromne. Robil
som nejaky cas aj v telekomunikaciach a nejake tie modemove spoje
som uz robil.

Caf,