[linux] Navrh na projekt SKLUGu

phobie phobie na host.sk
Sobota Květen 19 21:11:20 CEST 2001

> Ahojte,
>

>    najprv sa chcem ospravedlnit za cross-post. Myslim vsak, ze mam
> celkom zaujimavy napad na projekt SKLUGu. Tak mi ho prosim okomentujte,
> pripadne ma usmernite.

ahoj

> [...]
> konfiguraciu apod., cisto z uzivatelskeho hladiska. Ked dostane
> clovek komercny OS, ma k nemu dokumentaciu pre zaciatocnikov. Nechcem
> samozrejme, aby si novy clovek sam instaloval Linux, ani nastavoval
> Apache, ale takato knizka by sa dala pouzit napriklad pri nasadzovani
> do firiem alebo jednoducho by ju mohol predajca pocitaca dat k systemu
> s Linuxom. Jednoducho nieco, co moze byt pre uplneho zaciatocnika s
> pocitacmi, aby nemusel prechadzat z Windowsov, ale naucil sa robit veci
> priamo na Linuxe. Ziadny command-line, cisto KDE a GNOME a skor takym

suhlasim, myslim si ze gui pre linux je dost vyspele na to aby si to
zasluzilo
spropagovat to aj pre manazerov friem ktory zodpovedaju za nasadenie
nevysvetlovat im ze microsoft je sracka, nech na to pridu sami

>    Knizku by som si predstavoval ako e-book, to je nie realne vydanie,
> ale volne pristupnu na Internete, s tym, ze v pripade zaujmu by ju SKLUG
> mohol vydat/vytlacit, ale to je fakt na vedlajsiu kolaj IMHO.

ps2pdf pre vacsiu rozsirenost

>    Ide o to, ze vsetci tu hovoria o tom, aky je Windows zly, kampan
> Zdarma a legalne tiez sice hovori, ze sa da pouzivat Linux, ale realne
> je dost tazke pre noveho uzivatela zacat s Linuxom, ku Windowsom
> ma predsalen manual. V knizke by sme ho mali naucit zakladne veci:
> browsovat po Internete, spravovat si postu, pisat dokumenty, tlacit,
> pustat CDcka a mp3, irceckovat, ...

vratane vysvetlenia realnych narokov na hw, knih o linuxe ktore vychadzali z
toho ze uzivatel poznal operacny system od microsoftu je uz dost a IMHO je
to nezmysel,
pretoze mizive percento ludi prechadza z windowsu na linux co sa uzivatelov
tyka.
zislo by sa na to pozriet inak...

>    V ziadnom pripade tam nechcem (teda nie ze by to tam nesmelo byt, ale
> nebude to jadro) niekoho ucit instalovat Linux (moze byt spomenute,
> ale v sucasnosti by som to radsej nechal na pokrocilejsieho usera),
> nastavovat servery, bezpecnost, apod.

ano zobrat linux ako distribuciu pretoze ludia linux nevidia ako jadro ale
ako uzivatelsky interface

>    No a potom uz velmi utopisticka myslienka (hih) by bola upravit
> nejaku znamu distribuciu (som za Mandrake kvoli jednoduchej instalacii
> alebo Debian, lebo je GNU, ale konecne rozhodnutie padne na toho, kto sa
> to naozaj rozhodne spravit), aby obsahovala vsetko, co poriadny slovacisko
> potrebuje: out of box pracujucu slovensku klavesnicu v KDE a v GNOME,
> slovensko-anglicky slovnik, rovno fungujuce slovenske fonty, ...

mandrake, debian pomaly ide tam kde slackware, nie je pre konecnych userov
ktory sa zoznamuju z nejakym OS
cena GNU je underground, preto mandrake

>    Distribucia tohto CD by sa mozno dala dohodnut s predajcami
> pocitacov, vyrobu by sme zabezpecili u nejakeho burncd, vypalcd apod. (s
> tym, ze SKLUG by za predaj tohto CD dostal proviziu, kedze mu bude robit
> prakticky vsetku reklamu aj ho bude vyvijat) a dalo by sa samozrejme
> stiahnut.

to aby som sa stal clenom sklugu :)

>    Osobne mam projektov vyse hlavy, ale urcite by som minimalne s tou
> knizkou zacal (koordinacia, vyber pojmov, par kapitol). Sam to urcite
> nebudem robit, ak mate niekto konstruktivne navrhy, tak som za.

treba to skoncipovat navrhnut strukturu a podobne veci, to je problem, je
vela ludi ktory by prispeli k urcitej casti problematiky ale
treba niekoho kto povie kde to ma  hlavu a kde patu.