[linux] Problem s reiserfs

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Neděle Květen 20 22:15:02 CEST 2001

Pred tyzdnom som dnes mi spadol disk s reiserfs. Naprv sa tento disk velmi spomalil
(otvaranie, ukladananie, zatvaranie suborov mu stvalo velmi dlho)
Tak som sa rozhodol pre reboot. Ten vsak trval velmi dlho - system podla vsetkeho mal
problem ukoncit niektore procesy. Tak som vyskusal sysrq. Ani cez neho sa nedalo ani
odmontovat disky ani killnut procesy a po chvili pocitac zamzol.
Po pokluse odmontovat disky cez sysrq  sa obrazovka zacala zaplnat hlaskami:
hdb: dma_intr:status=0x51(DriveReady SeekComplete Error)
hdb: dma_intr:error=0x04 (DriveStatus_Error)
Nakoniec to skoncilo pri tvrdom resete.

Pri bootovani som sa dostal az po mountovanie diskov, kde mi vyhodilo takuto hlasku:

reiserfs:checking transaction log (device 03:48)
Warning, log replay starting on readonly filesystem.

Potom to po chvily bola zaplnena obrazovka nejakymi hex udajmi, ktorych bolo vela a ktore
som nezachytil. Skoncili vsak tymto:
<o> kernel panic: Attempted to kill init

Kedze som mal podozrenie na chybny disk (pred tym mi vsak 3 roky dobre fungoval s
ext2fs), tak som tuto celu cast reiserfs (zial bola /. /boot a /lib/modules su na ext2fs) zmazal
a znovu sputil instalaciu v expert mode. Pri rozdeleni disku  som dal nech je disk
kontrolovany na chyby a dufal som, ze vsetko bude o.k.
 Instalacia pre bez problemov a nasledoval prvy spustenie vsetko islo o.k. ale asi po hodine
sa situacia opakovala... a Disk je opat nefunkcny.

1. Potreboval by som vediet ci je to hw alebo sw (teda reiserfs) problem.
2. Ci jejaky nastroj na skontorlovanie disku.

Zdeno

PS: Disk je WD Caviar model:AC14300-00RT