[linux] Prehadzovanie kernelu za behu (WAS: quota - VYRIESENE)

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Středa Květen 30 14:43:16 CEST 2001

On 30 May 2001, Pavel [iso-8859-2] Janík wrote:

> tím, že sledujete linux-kernel ještě nejste linux-hacker ;-) Co když před
> vyjmutím karty ze slotu unloaduji její modul, potom kartu vysunu a zasunu
> novou a potom ten správný modul zase loadnu?

Ako som pisal toto funguje, ale iba za urcitych okolnosti, nefunguje to s
kazdym HW a s kazdou chipovou sadou. Ak mam viac rovnakych kariet, ktore
pouzivaju ten isty modul alebo mam monoliticky kernel, tak tento postup mi
moc nepomoze.

> Tím samozřejmě nechci říct, že podpora hotplug obecně Linuxu nechybí...

Problem nieje len na strane OS (linuxu), ale aj na strane chipovej sady,
najhorsie sa na hotplug daju presvedcit zakladne dosky s chipovou sadou
VIA.

>    > > a niekedy reboot celkom prospeje systemu.
>    > mytus MS, ked sa to tak deje tak je nieco zle :-)
>
> Ano, ale to bohužel ještě někdy platí také i v Linuxu, jenom tam existuje
> možnost odstranění takových chyb...

Najvacsi podiel natom maju urcite pochybne ovladace, napr. ked autor robi
driver bez podpory vyrobcu a potom kazdym crashom sa ten ovladac
zlepsuje...:-)

>    > Je to modul do jadra. Skompilujes modul pre jadro ktore prave bezi, loadnes
>    > ho, remountnes fs readonly popripade este syncnes, spustis ten program a
>    > okamzite ti nabehne nove jadro. Skusal som to kedysi (priznavam sa nepouzivam
>    > to pravidelne).
>
> Je to v praxi nepoužitelné. Pro experimentování je to ale vcelku
> pozoruhodná věc. Najdete to na
> http://www.scyld.com/products/beowulf/software/monte.html

Co to znaci v praxi nepouzitelne ? Dokazem napr. ak bezim na 2.4.4
natiahnut s tymto 2.4.5 ?

Inak ma este napada,ze na podobnom zaklade je asi linux bios, url si
nepamat a dufam, ze ten nazov je spravny, ze som si ho nepoplietol s
freebios-om. Princip je v tom, ze mat na zakladnej doske napaleny kernel
namiesto biosu, ktory by potom zavolal skutocny linux z disku... Ale ten
kernel co je napaleny v cmos-ke, je znacne modifikovany, takze to nemozno
pokladat za obecny postup.

> - --
> Pavel Janík

PSIkappa