[linux] Volne scalable fonty s diakritikou

Zdenko Podobný zdpo na mailbox.sk
Středa Listopad 21 16:42:53 CET 2001

Sat, Nov 17, 2001 at 11:53:42AM +0100, Peter proc Rockai napisal:

> Hmm... Mozno bude prave tu problem. Pouzivam Xft/RENDER, takze fonty sa
> rasterizuju inym sposobom nez pri klasickom X. Tie XftCache sa generuju
> automaticky, aby sa nemuseli zakazdym prehladavat vsetky fonty. Je celkom
> dobre mozne, ze udaje zistuje pri Type1 prave z *.afm.

Nepouziva Xft len pri zobravani na monitor? AFAIK tlac si realiziuju
vsetky aplikacie sami.

> Trochu som sa hrabal v Qt, a zistil som, ze pri tlaci (do ps) TrueType fonty
> nejakym sposobom embedduje. Prave v tejto casti nastava s vacsinou windows
> fontov zadrhel. Neobsahuju (tie embedded) totiz vsetky znaky, ktore su v
> orig. fonte a namiesto nich tam da nieco ze undef ci tak nejak (nemam teraz
> poruke tie fonty). A ghostscript pri prvom takom znaku skonci s chybou.

Stiahni si poslednu veriu ghostcriptu (asi 7.02)+ fonty
(ghostscript-fonts-6.0-2). Je dostupny aj ako source aj binary (pre
redhat,
ale dobre mi funguje aj na mdk). Niektory pozovnavali vytupy z stareho
gs (5.5, 6.x a 7.x) a nevedia si ho vynachvalit. Mozno sa vyries aj
tvoje problemy. Samozrejme, ze tie fonty z gs maju aj korektne afm
subory...

> Paradoxne, Arial, Arial Narrow a Times New Roman idu v pohode aj tlacit.

> LaTeX nainstalovany mam, ale v mdk8 nieje cs verzia, tak som si stiahol z
> cstug-u metafont-ove cs* fonty a cstex/cslatex. Tusim som tam videl aj nejake
> Type1 fonty, tak sa tam este mrknem.

No ja som pouzivam bez problemov latex z mdk8.1. Staci spravne
inicializovat balicky a slovencina slape ako hodinky. Predtym som tiez
pouzival cslatex (z RedHatu 7.0cz), ale kedze som si nevsimol nejaky
rozdiel v generovanych suboroch a jadetex z mdk mi nevedel spravne
generovat
pdf ked som mal nainstalovany tetex-cz, tak som pre siel na ten z mdk...

> Ja som sa sice trochu babral s pfaeditom, ale dost casto mi segfaultoval, a
> dokopy nic som s tym nedosiahol. Okrem toho, keby som mal kazdy font davat
> dokopy cez pfaedit, asi by som sa zblaznil (je ich dost :).

1. Ak sa na to pozries s dlhodobejsieho hladiska a snazis sa ako tak
dodrziavat zakladne typograficke pravidlo, tak asi zistis, ze viac ako 5
druhov pisma nepouzivas...

2. Mne pfaedit segfaultoval iba vtedy, ked som si ho sam skompiloval.
Ten z mdk mi tusim asi raz nepadol...

3. Zabudol som na jednu vec. Abiword. Obsahuje vektoreve pisma. Vsetko
co musis spravit je vykopirovat ich z rpm do nejakeho adresara, ktory
mas nastaveny v /etc/X11/fs/config a upravit font.dir a font.scale t.j.
nastavit encoding na iso-8859-2. Urobil som zopar uspesnych skusok s
Helvetic,
Bookman, Goth... Najake problemy sa vyskytli s Bitstream Charter, ale to
bola mozno chyba nejakeho nastavenia v kworde (prva cast skusobneho
retazca bola zahustena, hoci kword to tak nezobrazoval...)

Neviem, co za engine pre tlac pouziva kword, ale niekedy mi pekne
vygeneroval ps,
ale pdf z toho isteho suboru bolo hnusne... Pri Helvetic, Bookman, Goth
bolo aj pdf aj ps pekne.

Zdeno