[linux] uptime-critical average load

Ondrej Jombik nepto na pobox.sk
Pátek Listopad 23 21:43:07 CET 2001

                                        Maxim, 21:34:02
                                        23. november 2001 (piatok)

Ahoj!

> Podtrhnuto, secteno:
>
> Kolko IO spravis na disk, ked sa ti nestihne dorucit IRQ, ze IO
> completed ?
> Kolko RX queue overflowov budes mat na sietovici, ked ti nestihne
> dorucit IRQ, ze zober si ten buffer, mam ho fakt plny ? (Z toho vyplyva:
> Kolko TCP retransmittov musis spravit, pretoze si si nevsimol ACK?)

	To je vsetko velmi pekne, ale myslim si, moja povodna rada bola o
tom, ako poslat masinu do kolien, aby si mohol co to doma v testovacich
podmienkach vyskusat.

	Fork() bomba ako taka je mozno prave to "najlepsie" ako urobit stroj
neovladatelnym. Nemozem to potvrdit, neskusal som. Ale aj keby to pravda
bola, tento fakt je irelevantny vzhladom na to, ze ziadny z pouzivanych
serverovych alebo aplikacnych programov sa nesprava ako fork() bomba.

	Skor sa sprava v zatazi tak, ze vykonava znacne mnozstvo I/O
operacii, ci uz kvoli pristupovaniu k datam na disku, alebo kvoli sietovej
TCP/IP komunikacii, alebo len obycajnej nutnosti swapovania.

	Cize podciarknute a scitane:

	Fork() bomba je super vec, ale na testovanie toho, co moj stroj
znesie a do akej miery je v produkcnej sfere vykonny je lepsie pouzit
zmienovany program super-smack.

	=Nepto=
"Be conservative in what you do, be liberal in what you accept from others."
(RFC 793: Transmission control protocol; chapter 2.10. Robustness Principle)