[linux] Kernel 2.4.10 a desktop.

Neděle Září 30 12:22:36 CEST 2001

On Sun, Sep 30, 2001 at 01:33:16AM -0700, jaroslav soltys wrote:
> aky je rozdiel medzi lowlatency a preemptive patchom ?
> (o preemptive som uz pocul, na akych principoch
> funguje, ale neviem si predstavit, na akych inych
> principoch by mohol fungovat lowlatency patch... je to
> len rozna implementacia rovnakej myslienky alebo su to
> uplne ine myslienky ?)
Povedal by som ze pouzivaju podobne metody, ale pointa je inde. Lowlatency
patch je specificky na latenciu, tym ze okolo istych volani robi podmienkove
schedulovanie, teda iste veci ktore normalne vsetko brzdia, nebrzdia.
Preemption robi (IMHO, zas tak do toho az nevidim), ze jadro sa akoze sprava
reentrantne, teda viac taskov moze volat funkcie jadra paralelne. Tym sa
zabezpeci, ze ked jeden task vola funkciu jadra ktora je narocna na latenciu,
druhy task moze paralelne volat ine funkcie. Teda vlastne druhy task nie je
blokovany kym prvy task vola tu funkciu. Opakujem IMHO, nie som na to guru.

Podla mna preemption je lepsi, lebo vo vacsom zatazeni nezere scheduler tolko
CPU a vlastne vyriesi problem bez pridavania nejakych zlozitych somarin (aj
ked ani jeden patch nie je nejaky velky, maju oba okolo 30kb).

A preemption bude podla mna casom aj tak zaradeny do Linusovho jadra, lebo je
to "Right Thing (TM)" :-). S 2.4.9-ac10 mi mrzol, ale zrejme to bolo
nereentrantym 3dnow a to bolo medzitym fixnute, s 2.4.10 mi to bezi stabilne.
Ak pouzivate multimedia alebo nieco co potrebuje nizku latenciu, odporucam.

S pozdravom,

                   It's not a bug, it's tradition!