[linux] Redhat 7.3 up2date vs. balik php

Ronald Pupala pupala na sse-za.sk
Neděle Srpen 25 23:58:09 CEST 2002

Ahojte !

 Ja pouzivam debian, tak som sa s tymto problemom nestretol.
Ale vyzera to, na chybu v sposobe, ako system vyrabajuci balicky pracuje so
zavislostami.
V debian-e  je automaticka len zavislost na balickoch, kde su lib-ky s
ktorymi je dany balik zlinkovany.
To sleduje priamo balickovaci system.
Potom je tam mozna zavislost na balickoch, ktore by mali byt nainstalovane a
nakonfigurovane
pred instalaciou daneho balicku tzv. pre-dependencies. Ale toto nie je
automaticky zakomponovane
v systeme vyrabajucom balicky, lebo o tom, co musi byt zavisle na
pre-dependencies sa vedu v debian-devel siahodlhe debaty s tvrdymi a
nekompromisnymi argumentami pre a proti, a nakoniec ich je
minimum.
Takze nie apt rozhoduje o tom, co sa ma doinstalovat, ale priamo balicek,
ktory ma tuto informaciu
v sebe. Analogicky, ak to v rpm systemoch nechame na updatovaci system, je
vacsi problem to
ustriehnut, lebo asi kazdy spravca baliku sa spolieha na to, ze napr.
up2date, alebo iny to vyriesi.
V debian-e to musi vyriesit spravca konkretneho balika, tak je takychto chyb
minimum.
Malo by(alebo vyhodnejsie by bolo) to byt priamo v XXX.rpm.

      Tolko nedelnajsi vecerny pokec.

      S pozdravom
Rony