Fwd: [linux] lokalna siet...

Peter Mikeska mikeska.peter na alcatel.sk
Úterý Prosinec 3 12:52:47 CET 2002

This is a forwarded message
From: Marek Podmaka <mp20667 na decef.elf.stuba.sk>
To: linux na lists.linux.sk
Date: Tuesday, December 3, 2002, 12:44:21 PM
Subject: [linux] lokalna siet...

===8<==============Original message text===============

Mam (budem mat) lokalnu siet, kde bude 3-5 pocitacov (neskor mozno viac),
ktore by mali byt pripojene cez mw do "centraly" a odtial do inetu. Ide mi
o to, ako urobit to, aby sa tie pocitace navzajom nevideli - teda nemohli
spolu komunikovat, ale iba na gw (co by bola ta mikrovlnka). Na mikrovlnka
moze byt cez TP zapojena priamo do siete. Teraz by ma zaujimalo, akym
sietovym prvkom by to dalo urobit? Hub asi urcite nie, mozno nejaky
switch? V akej cenovej relacii sa pohybuju?

     DIKI

--
  bYE, Marki

===8<===========End of original message text===========

mno napadaju ma dva riesenia,
1 - kazdy stroj bude mat inu masku siete, pripadne aj iny ip rozsah,
nebudu na seba vidiet logicky, i ked to je len riesenie pre
sekretarky lebo sa to da obist
2 - kup si manazovatelny switch , pichni kazdy komp donho a na switchi
si urob VLANky, kazdy comp 1 vlanka, zakaz im vidiet na seba a hotovo,
jedine co ich prepoji je ruter, mno a na nom vlastne zakazes (alebo
vyrobis blbe) routy, cize paket nebude vediet kam ma ist/nebude smiet
riesenie je na porty, ako ze port1 je vlan0 , ..., tak potom nezabudni
kazdy port zaradit lebo ked sa uzivatel prepichne do ineho portu tak
sa stane sucastou inej vlan ;)
ale aj to sa da obist , potrebujes vlan database management, to je
daka databaza a v nej priradis vlanky na zaklade mac adries, cize si
mozu pichat kam chcu %)

ale na 5 ludi je to dost narocne riesenie co sa tyka financii,
jednoduchsie je to zaheslovat setko ;))
preco nemozu vidiet na seba ?
cee ya
Miki

--
Best regards,
 Peter                            mailto:mikeska.peter na alcatel.sk