[linux] Zistenie HW adresy vzdialenej masiny

Marcel Telka marcel na telka.sk
Středa Prosinec 11 14:03:44 CET 2002

On Wed, Dec 11, 2002 at 01:21:55PM +0100, Peter Fodrek wrote:
> ethernetovom
>
> Nemyslim si... Pravda, skusal som len 3 PC na jednom koaxe... s
> arping..  No staci aby bolo umoznene posielanie arp broadcast-ov cez
> router a malo by to fungovat...

IP protokol je nezavisly od nizsej vrstvy (napr. od 802.3 - ethernet)
a v sietach typu 802.3 je IP paket zacleneny do ethernet ramca (typ
paketu 0x0800). Pakety protokolu ARP su zaclenene do ethernet ramca
s cislom paketu 0x0806.

Pokial hovorime o cistej IP sieti (IPv4), co v istom priblizeni
internet aj je, tak ziaden IP router nie je povinny pracovat
s inymi paketmi ako IP (t.j. napr. s ARP). Ak sa niektory router sprava
inac je to len specialny pripad, ktory sa neda zovseobecnit na cely intenet.

Mozu kludne existovat siete, cez ktore nie je mozne prenasat ine pakety(*)
ako IP (a kludne mozu byt zaclenene do internetu). Pokial je takato siet
niekde na trase medzi hostom X a hostom Y (a pokial medzi nimi neexistuje
ziadne ine spojenie), tak s ARP paketmi mas jednoducho smolu (pritom
internet funguje uplne normalne a bez problemov).

> adresa,

> Pochybujem, lebo na Ethernet-e je komunikacia cez MAC (pokial viem zo
> skoly)

Na ethernete ano. Ale len po najblizsi IP router.

> Ide len o povolenie tych APR broadcastov...

Vid. vyssie.

(*) Veci ako ICMP, IGMP, TCP, UDP a pod. su zabalene v IP paketoch, takze
su to IP pakety.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |