[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Miroslav Oravec mior na psg.sk
Čtvrtek Únor 14 15:37:19 CET 2002

Prajem prijemny den,

a este sa doplnim:
- este som nevidel klasickeho uzivatela PC, aby si sam nieco
nainstaloval,
napr. Office. Naozaj, taka uctovatelka u nas, alebo aj veduci oddelenia
podobne si to nerobia, nechavaju to uplne na nas (specializovanejsich)!
- akykolvek problem, ci sebemensi - od mysi po tlaciaren, riesia s nami.

Ulohou uzivatela PC je ho uzivat, nie spravovat (pod tymto slovom si
predstavujem vsetky ukony na vyssej urovni ako je len uzivanie)!!!
Klasicky
uzivatel je clovek, ktory pracuje s pocitacom preto, lebo mu napomaha
splnit
jeho pracovne povinnosti, za ktore je plateny. Ma dost svojich starosti,
aby
vcas nafakturoval, vyskladnil, pripravil vyplaty alebo rozne hlasenia
nadriadenemu. Nechce sa este trapit s pocitacom, ocakava od neho
ulahcenie
prace, nie starosti, za ktore ani nie je zaplateny. Toto je uzivatel.
Ak niekto robi nieco naviac, ako som tu spomenul, to uz nie je uzivatel,
ale
jeho vyssi stupen - od nadsenca cez administratora po konstruktera
HW-SW!
Ale, kolko je takych ludi v kazdej firme? Na kolko uzivatelov pripadne
jeden
znalejsi?
Takze:
- nesnazme sa argumentovat o kvalitach linuxu, aby ho vedel spravovat
bezny
uzivatel . Ved on to nevie ani doteraz, ci s DOSom, alebo Winsami!!!

Snazme sa o taky Linux:
- ktory ulahci zivot jeho spravcovi, ci uz je to clovek, ktoremu
starostlivost o pocitace vo firme prischla akosi naviac, alebo je za to
slusne plateny.
- aby sa dobre instaloval (schvalne, kto si pamata na prve distribucie
linuxu na 73 disketach??? - vsetko z riadku, bez literatury, metoda
pokus -
omyl),
- dobre spravoval (napr. taky linuxconf je pre skusenejsieho
zaciatocnika
ideal...),
- dobre vyzeral ( nieco naozaj radsej robim v KDE alebo Gnome...)
- bol spolahlivy
- aby ho nieco naucil
- aby mal z neho radost (inak prejde ku konkurencii)

A ON - spravca (nech je to ktokolvek-kdekolvek) uz pripravi pocitac
uzivatelovi tak, aby HNED po zapnuti videl napr. KDE, spustil ten-ktory
program a vykonal pracu, za ktoru ma peniazky. (a ani o nic ine
neusiluje...)

Viem, ako vie taky zarputily uzivatel zneprijemnit zivot, zazil som to,
zazivam aj teraz a este by som rad aj zazil (inak budeme my
administratori bez prace, no nie?).
Ale prechod z Winsow na Linux je uplne rovnaky, ako prechod z DOSUu na
WinXX
alebo z Winsov na Mac-ka!
To len slovo "LINUX" vyvolava strasiaka.

Na zaver uz len dva body:
- to, ze je nieco zadarmo vyvolava asociaciu, ze je to nekvalitne. Vieme
sami, ze to nie je pravda.
- spinave kejkle-mejchle okolo nakupu HW a SW som schvalne nespomenul -
uplatky, vsimne a ine nekalosti v tejto brandzi su len odrazom stavu
spolocnosti, co my sotva sami zmenime, aspon nie hned. (Mam neblahu
skusenost, ze ked som usetril statne peniaze, {nie 1.000 Sk, nie 10.000
Sk,
nie 100.000 Sk} - dostal som po prstoch...a este teraz ma bolia! )

S pozdravom
mior