[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Sobota Únor 16 13:07:40 CET 2002

Ahoj,

> juraj, o com to hovoris? nechapem, naco sa pytas taketo otazky, ked ty
> si tusim uz presvedceny, ze linux je hotovy desktop. ako mozes
> porovnavat windowsy a linux z hladiska uzivatela - lamera, co to nikdy
> nevidel? ja si stojim za tym, ze linux, co tu mam (mdk8) nema nadej, aby
> som ho nainstalil niekomu doma a on na nom slapal bez toho, aby ho
> niekedy pred tym videl. a nehovor mi, ze toto sa s windowsami neda
> urobit!

no, toto je lahke vyvratit -- jednoducho poznam ludi, BFU, ktori
pocitace predtym neriesili a mdk 8.1 (nie 8.0!) takymto systemom pre
nich JE!

> nechcem teraz zase ja odpovedat na kazdu tvoju odpoved, hadat sa o tomto
> je total zbytocne. len chcem vediet, ty si myslis, ze linux je na tom
> tak dobre ako windowsy? ze to niekomu das a za dva dni v tom slape do
> tucnej pohody? ze je to uplne uzivatelsky pritulne a vsetky tie veci,
> ktore ma desktop splnat?

neviem, ked som riesil windowsy, tak za mnou stale chodili ludia, ze im
to nefunguje.

> to, ze si ty nikdy neinstaloval fonty. ked som slapal na windowsoch, tak
> som mal z netu stiahnutych asi dvesto fontov, ktore som potreboval pri
> kresleni. ak sa fonty netykaju desktopu, tak by sme sa mali vratit a
> ujasnit si, co je to desktop. tie fonty, co sa instaluju defaultne s
> ixami, to je humus!

http://files.juraj.bednar.sk/fonty.png

Toto sa pusta z mandrake control centra. Pridal som si tam vikingske
runy (true type font) asi dvoma kliknutiami.

> co sa tyka toho windowsoveho kernelu s hackmi, je to strasne smiesne,
> ale to som cital prave v pc revue, v casti o linuxe. prosim, najdi si
> to, mozno som to zle pochopil. nejake dva roky dozadu? neviem.

Vtedy nebola NT technologia rozsirena, nove windowsy su postavene na
Windows NT, ktore su mikrokernel.

> pouzivat, len ked si ich kupia. ide ti skutocne o dodrziavanie zakonov?

konkretne mne o to nejde. Je mi to jedno.

> ci o tvoje dane?

o toto mi ide.

> mozem ti povedat, ze tvoje dane idu aj na vacsie
> hovadiny ako je toto. to samozrejme nie je ospravedlnenie, ale vzdy
> pocuvam len o jednom. a vobec si nemyslim, ze by ta to malo trapit az
> tak ako ta to trapi.

bojujem dost aktivne aj proti inym ,,somarinam'', na ktore idu moje dane
a ked mozem, tak komunikujem o tom aj s poslancami
(http://juraj.bednar.sk/dennik/).

> vies, ked si pozeram vsetky tie snapshoty, tak by som aj povedal, ze
> dobre, je to na spravnej ceste, ale nieco mi tam chyba.

o tom bol ten thread. Napis co ti chyba, mozno to tam mozeme dorobit.

> ja neviem co,
> ale stale mam ten pocit, ze toto nemozes dat niekomu len tak do ruky, ze
> tu mas desktopovy operacny system.

no, a prave tento tvoj pocit je zly. Poznam kopec BFU, ktori to
pouzivaju ako primarny operacny system, poznam firmu u nas, ktora zmigrovala
niekolko stovak pocitacov na GNOME+OpenOffice, usetrila niekolko
desiatok milionov korun a je spokojna(!!).

> ale akokolvek si to snazim predstavit, stale som presvedceny, ze este
> neprisiel cas pre linux. a tych pat rokov, za tym si stojim.

:-). V tomto pripade mas rovnaky nazor ako Linus (aj ked on povedal
tusim 3 roky, nepamatam si, tej jeho svedsko-finsko-americkej anglictine sa da
tazko rozumiet).

> ps: mozes mi poslat link na firmu, ktora robi soft jednoduche a podvojne
> uctovnictvo so vsetkym, co k tomu patri, pod linux? nieco na sposob alfa
> & omega vo windowsoch. podla slovenskeho zakona.

skus pozriet archiv, ja uctovnictvo zatial neriesim, aj ked budem
musiet. Linka bola v tejto konfere, ak mozete, poslite ju niekto pre
zopakovanie.

 J.