[linux] debain: apt-get a oloko toho

Peter Samek chaeldi na bigfoot.com
Pondělí Únor 18 22:58:52 CET 2002

On Mon, Feb 18, 2002 at 11:07:27AM +0100, hudecp na fini.sk wrote:
> hi,
>
> prvy krat som nieco ako Debian naistaloval a vsetko ide OK, az na ..
>
> chcem zmenit mailtranposrt agent na qmail. Uz som stiahol qmail-src
>
> apt-get source qmail-src -b (uz amm aj deb)
>
> ked ho chem naistalovat dpkg-i qmail<verzia>, napise ze postfix uz splna ulohu mailtransport-agent a odmietne ho nainstalovat..
>
> Ked ho checem odinstalova(postfix) tak mi to nedovoli) a nechce ho dat "force".
>
> apt - robi taku peknu vec, ze by mal nainstalovat qmail a odinstalovat postfix, ale to mi funguje iba ked to najde v "sources" .

> [...]

Nazdar.

Najlepsie je spravit si lokalny archiv a povedat apt-u aby tahal baliky
aj odtial, potom nie je problem so zavislostami.

Takze:

Najskor si sprav binarne baliky, ktore potrebujes (qmail, ucspi-tcp,
fastforward, dot-forward, ...), hod ich do jedneho adresara.

V nom vytvor subor "override", moze byt aj prazdny. Jeho hlavny vyznam
je v rozdeleni balikov do kategorii.

Teraz vytvor zoznam balikov pre apt prikazom v adresari s binarnymi
balikmi:
"dpkg-scanpackages . override | gzip -9c > Packages.gz"

Uz zostava len apt-u povedat, kam sa ma pozriet, napr. pridanim riadku:
"deb file:/cesta/adresar potato main non-free"
alebo ak ti bezi web-server tak:
"deb http://nejaka.adresa.sk/~username/potato-baliky/ ./"

Mne to takto bezi k uplnej spokojnosti.

Caf.