[linux] ako zakodovat heslo?

Marcel Telka marcel na telka.sk
Pondělí Únor 25 14:15:28 CET 2002

On Mon, Feb 25, 2002 at 02:02:10PM +0100, Michal Toth wrote:
> to sice neviem, ale tipujem ze obdobne ako v shelli
>
> echo "heslo"|md5sum
>
> ale mam taku jednu otazocku na md5 odbornikov: md5 vyhodi vzdy nejaky

V ziadnom pripade sa necitim byt md5 odbornik (ani zdaleka)...

> string ako vystup, pricom
> pre vstup "heslo" aj pre vstup "dvehesla" ma ten string rovnaku dlzku.

dlzka vystupu md5sum nezavisi od dlzky vstupu. Pocet bitov vystupu je (viac-menej)
pevne dany.

> Da sa z toho dedukovat, ze pri dostatocne velkom vstupe sa moze
> vyskytnut taka situacia, ze dva rozne vstupy vyhodia rovnaky kontrolny
> sucet. Nevie niekto aspon teoreticky, ze aka je pravdepodobnost, ze toto
> nastane?

Ano, moze sa to stat. Staisticky je ta pravdepodobnost 1 ku 2^(pocet bitov md5),
co je pre md5sum 1 ku 2^128 (ak sa nemylim). T.j. ak by si za sekundu vyskusal
milion moznosti, tak by si na najdenie dvoch roznych vstupov, ktore daju rovnaky
vystup potreboval viac ako 2^80 rokov (hruby odhad).

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |