[linux] ako zakodovat heslo?

Marcel Telka marcel na telka.sk
Čtvrtek Únor 28 01:35:11 CET 2002

On Thu, Feb 28, 2002 at 01:02:14AM +0100, Ondrej Jombik wrote:

> 	Zo zlych predpokladov to vyplyvat moze. Moja uvaha je takato:
>
> 	Neexistuje dokonaly zdroj entropie. Kazdy obsahuje istu davku

Hm. Prakticky mozno naozaj neexistuje (v pamati sa mi vsak vynara nieco suvisiace
s polovodicmi - nejaka dioda alebo tranzistor, ktore myslim dokazu generovat za
urcitych okolnosti takmer dokonalu entropiu) avsak teoreticky ano. Dalo by sa teda
mozno povedat: rand() je prakticky funkcia ale teoreticky nie je. Kedze sa tu bavime
o teoretickych veciach, tak potom rand() naozaj nie je funkcia :-).

> periodickosti a redunantnosti. Cize na vsetkych sa da pozorovat/predpokladat
> zavislost vysledku funkcie na nejakych okolnostiach. Tieto okolnosti su
> prave vstupom tejto funkcie. Cize rand() je funkcia. Pretoze pre rovnake
> vstupy dava rovnake vystupy.

> 	Ved som napisal, ze musi. :-)

Ok. Definicia transformacnej funkcie sa mi nezachovala v pamati ani ako nejasna
spomienka (ani som ju narychlo nikde nenasiel), preto som sa na tu definiciu pytal.

> 	Hashovacia mozno, transformacna urcite nie. Aspon podla tej
> definicie, o ktoru sa opieram.

Ano. Podla Tvojej definicie transformacnej funkcie toto naozaj nie je transformacna
funkcia.

> 	Myslim, ze som to napisal jasne, ale ked je to nutne:
>
> Def.: Zobrazenie a: A -> A nazyvame transformacnym (transformaciou mnoziny
> A). Zobrazenie I_A: A -> A, ktore zobrazuje kazdy prvok na seba, cize I_A(x)
> = x, nazyvame identickou transformaciou.

Ok. Vdaka.

> 	Ked napisem, ze transformacna funckia je taka, ktora zobrazuje
> mnozinu A na mnozinu A, tak to nie je celkom presna definicia? Co tomu
> chyba?

Myslel som, ze si to napisal len ako svoju domnienku, resp. neoverene tvrdenie.
Kedze si to (teraz) povedal ako definiciu, tak je to uz jasne, t.j. teraz uz tomu
nechyba nic :-).

> 	Vlastne ked sa nad tym teraz zamyslam, md5 *JE* transformacnou
> funkciou, pretoze md5: A -> B, pricom B je podmnozina A. Inymi slovami,
> vystup z md5 mozeme dat znovu na vstup md5, cize to vyhovuje definicii
> transformacnej funkcie. Suhlas?

Presne tak. O tom som hovoril :-).

> 	Aj ked nerad, pripustam, ze moj dokaz z predchadzajuceho e-mailu bol
> nedotiahnuty (citaj nepresny).

... citaj chybny :-)))

> 	To je taka pekna zelena knizka. Moja osobna statistika je taka, ze
> asi 1% ludi co s nou pride do styku ju zacnu zboznovat. Zvysok...

:-) Nastastie sa (teoretickou) matematikou nezaoberam profesionalne, takze
som sa s nou este nestretol... :-)

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |