[linux] Bootovatelne DivX CD

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Sobota Leden 5 16:18:08 CET 2002

Ahoj,

> mam taky sialeny napad spravit bootovatelne DivX CD. Doteraz som videl len
> take Windoze CD, na ktorych bol autorun co spustal microdvd. Taketo CD
> nieje prilis vhodne, ak clovek nepouziva windoze.
> Preto ma napadlo spravit bootovatelne CD, chcem si pozriet film,
> pridem k nejakemu pocitacu, vlozim CD do mechaniky nabootujem a pozeram.
> Moja predstava o tom je taka, zeby tam bol kernel, mplayer a vystup by bol
> na framebuffer alebo svga. Predpokladam, zeby to zobralo z CD tak do 5
> MB.

> [...]

robil som viacero bootovatelnych CDcok, tato predstava je nerealna z
viacerych dovodov:

1.) detekcia hardveru

    - ako vies aky framebuffer? VESA? Matrox?
    - ak svgalib, ako ho nastavis
    - ak iksy, ako ich nastavis?

2.) rychlost
    - skusal si uz nieco na vesa framebufferi?

3.) bolo by to nelegalne
    - pozeral si licenciu mplayera? Nesmie sa distribuovat v binarnej
      podobe

4.) portabilita
    - mplayer si detekuje pri kompilacii jednotlive ficurie procesora
      (preto sa nesmie ani binarne kopirovat). Ako vies, aky bude mat
      procesor pocitac, kde to chces pustat?

           Juraj.