[linux] autentifikacia uzivatelov v squid

Dezider Góra gora na wittmann.sk
Úterý Leden 22 00:43:33 CET 2002

Nedavno som cital clanok _asi_ v PC Revue na podobnu temu. Islo o
problem ako autentikovat linuxoveho klienta voci M# Proxy servru, ktoru
vyzaduje NTLM autentikaciu. A tu naozaj zvlada _nativne_ iba IE. Bol tam
popis programceka, ktory fungoval ako brana a balil pakety tak, aby sa
M$ proxy z toho vysomaril a autentikoval klienta. Takze NTLM
autentikacia na strane klienta sa da.
Na strane servra, squid ma NTLM plugin, ale iba v devel verzii, stable
je bez neho. Skusal som, nepodarilo sa. Mozno bol problem v tom, ze
nemam M$ server, ale sambu....??? Kazdopadne je to doable.
Co sa tyka orezavania opravneni na browsovanie, mam overeneho
SquidGuarda, je celkom dobry, a rychly.V poslednej verzii 1.2 vie
obmedzovat aj podla "prebrowsovaneho" casu. Jedna chybicka krasy - ked
zbabres config, tichucko sa odplizi do hajan a vsetky obmedzenia su v
.... A to sa potom browsuje jedna radost....
    hth,
        gore.