[linux] Open source a samosprava

Jozef Kosoru jkosoru na qbsw.sk
Úterý Leden 22 21:17:05 CET 2002

> obci u nas
> pokrocili dalej a
> miestnych poplatkov za
> poskytnut ostatnym
> opytat, ci je to vobec
> samozrejme za
> nas informacny
> ORACLE a to je
> overit, ci mu aj
>
> GNU GPL nijako neobmedzuje (ani nespecifikuje) ostatne
> produkty, s ktorymi dany program spolupracuje. GPL sa
> vztahuje len na to, co pod touto licenciou zverejnite (pokial
> to samotnu licenciu nejako neporusuje). Ak ste celeu
> [...]

Pokial viem, tak GPL nedovoluje linkovat (staticky ani dynamicky)
GPL programy s komercnymi programami. Ak sa vas software
priamo linkuje napr. s OCI (Oracle Call Interface) kniznicou alebo
inym Oracle driverom, tak ho (teoreticky) nemozete uverejnit
pod GPL. Pre taketo ucely existuje licencia LGPL, ktora dovoluje
dynamicky linkovat aj komercny soft.

jozef